graphic design

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

کلیه خدمات طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی هویت بصری طراحی کاتالوگ طراحی بروشور طراحی اینفوگرافیک

سه آموزه خلاق برای مدیران بازاریابی در سال جدید

پنجشنبه, ۱۷ فروردين ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰ ق.ظ

 


 

 

 پدیدار شدن چشم­ انداز پس از کرونا و ظهور واقعیتی جدید سبب شده تا بازاریاب­ ها و مدیران کسب و کار ارزیابی دوباره تمامی ساختارها و پیش­ فرض ­ها را در دستور کار قرار دهند. اکنون بسیاری از ما در حال تغییر فرهنگ محیط کار و تغییر مدل­های ارزیابی عملکرد کارکنان هستیم تا به سرعت خود را با انتظارات موجود هماهنگ کنیم.

در چنین هنگام ه­ای تفکر طراحانه، فرآیندی که از یک واکاوای تمام عیار آغاز می­ شود، با به چالش کشیدن فرض­ ها و پیش­فرض ­ها ادامه می­ یابد و در نهایت به بازتعریف مسائل ختم خواهد شد، ابزاری قدرتمند را در اختیار مدیران بازاریابی قرار خواهد داد. به منظور فهم این تفکر شاید بهتر باشد با بررسی ساختار و طراحی محیط کار و گروه خلاق (متشکل از نفرات تولید محتوا، ویراستاری، طراحی گرافیکی، توسعه وب­سایت، ایده­ پرداز و در راس تیم یک مدیر خلاق) شروع کنیم. بررسی تحولات، چالش ­های پیش­رو و راه­ حل­های به کار بسته شده نخستین گام در این مسیر است.

در شرایط کنونی منابع در دسترس این گروه­ برای پیشبرد اهداف سازمان مطبوعشان هر روز محدود­تر شده و البته تقاضای مدیران رو به فزونی است. مطالعه بیش از 400 فرد فعال در حوزه بازاریابی در چهارمین گزارش سالیانه مدیریت گروه خلاق از سوی InMotionNow and InSource نشان می­دهد به رغم شرایط دورکاری و فعالیت در خانه در دوران کرونا، بسیاری از مدیران علاقه دارند تا با گروه­ها، افراد و سازمان­های مستقل بازاریابی ارتباط برقرار کنند. این گزارش روند تحول را بررسی کرده و نکات ارزشمندی را به شرح زیر در جهت بهبود شرایط سازمان در اختیار مدیران قرار داده است.

  1. خلق ارزش راهبردی برای سازمان در تعادل با سرعت عمل، منابع محدود و تقاضای روزافزون

سرعت عمل در کار (%73)، منابع محدود درمیل به هدف (%61) و تقاضای بیش از ظرفیت (%59) در این گزارش به عنوان مهم­ترین چالش­های پیش­رو تیم خلاق آورده شده است. اما جالب است بدانید که برای نخستین بار در طی تاریخ 4 ساله این مطالعات، گروه­های خلاق و بازاریاب چالشی تحت عنوان شناخته شدن به عنوان یک عضو راهبردی و مهم در سازمان مظبوعشان را نداشته­اند. هانک لوکاس، مدیر گروه خلاق شرکت Global Life Science ابراز می­کند که حالا آن­ها یک صندلی ثابت در میز تعیین راهبردهای شرکت دارند. اما این صندلی به آسانی به دست نیامده و البته به سادگی هم از دست نخواهد رفت. او باور دارد که گروه­های خلاق تنها برای ساخت چیزهای زیبا تشکیل نشده­اند؛ به آن­ها بگویید چه هدفی در سر دارید و باقی کار را به آن­ها بسپارید.

  1. توانایی حل خلاقانه مسائل و تطابق­پذیری: راز دورکاری موفق

در این بررسی 58 درصد پاسخ ­دهنگان از افزایش حجم کار شکایت کرده، در حالی­ که یک سوم شرکت ­کنندگان از تعدیل­ نفرات در گروه ­های خود خبر داده­اند. از سوی دیگر 31 درصد شرکت­ کنندگان از کاهش بودجه خبر داده ­اند. اما به نظر می ­رسد این محدودیت­ها به کمک خلاقیت نفرات و مدیران مرتفع شده است. بیش از 57 درصد از شرکت­ کنندگان در این مطالعه مدعی شده­ اند که کاهش بودجه و نفرات سبب شده تا آن­ها خلاق­ تر شوند. دو سوم دیگر مهارت­های جدیدی را آموخته ­اند که سبب افزایش توان دورکاری آن­ها شده است.

مضاف بر این، بودجه محدود بسیاری از مدیران (در حدود %86) را واداشته است تا همکاری با کارشناسان و سازمان­های مستقل را در دستور کار قرار دهند. حالا در سال 2021 و بر اساس اطلاعات این مطالعه؛ یک سوم افراد در نظر دارند تا حجم این همکاری را هر چه بیشتر افزایش دهند. طبق اطلاعات به دست آمده 64 درصد دسترسی به مهارت­های خاص، 44 درصد افزایش ظرفیت و توان کاری، 24 درصد همراهی با راهبرد توسعه سازمان و 20 درصد تسریع در انجام امور را به عنوان مهم­ترین دلیل این راهبرد مطرح نمودند.

خانم آپریل کوئینگ، مدیر عامل شرکت Creatives on Call، در مورد فواید این همکاری بیان می ­کند که همکاری با این نفرات نیازی به طی مراحل استخدام ندارد و از طرفی می ­تواند فشار روانی و کاری موجود بر افراد مهم و پرکار در سازمان را کاهش دهد.

  1. داده­ها سخن می­گویند

مدیران گروه­های خلاق بیشتر از داده ­ها می­ گویند تا مفاهیم کلی و ایده­ها را با تحلیل­ های عددی همراه کرده ­اند. شرکت­ کنندگان موارد زیر را به عنوان مهم­ترین اهداف برای به کار بردن سنجه­های عددی در کارشان عنوان کرده­اند:

  • مدیریت ظرفیت و منابع گروه (%57)
  • برنامه­ ریزی نیازهای آینده (%51)
  • پی­ریزی یک پیشرفت پیوسته (%51)
  • ارتقا افرادی که ارزش­های خلاقانه را ارائه می­ دهند (%44)

به منظور میل به این اهداف سنجه ­هایی همچون درصد تکمیل پروژه (%68)، کل پروژه­ های درخواست شده توسط فرد و یا دپارتمان (%42)، تعداد بازبینی­ها پیش از تکمیل نهایی (%39) و متوسط زمان مورد نیاز جهت تکمیل پروژه (%28) توسط مدیران به کار گرفته شده­اند. الکس بلوم، موسس Blum Consulting Partners، باور دارد که استفاده هوشمندانه از داده­ها به منظور درک صحیح شرایط، جدای از فعالیت روزانه یک تیم خلاق نیست. او اظهار می­ دارد که استفاده از این داده­ها به مانند چرخ ه­ای است که شناخت عمیق و در ادامه خلاقیت را در پی خواهد داشت. شاید گام بعدی در این مسیر توسعه معیارهایی باشد که بتواند علاوه بر بررسی بهینگی فرآیند، کارکرد محتوای به دست آمده در بازار را نیز بررسی کند.

این آموزه ­ها به ما نشان می ­دهد که راهبردها و اهداف در حال تغییر هستند و مدیران بازاریابی نیاز دارند تا با بررسی این داده­ها طریقه تفکر طراحانه را از گروه ­های خلاق بیامورند.

 

طراحی گرافیک و تبلیغات: 09123381563

منبع: mbanes.ir

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی