graphic design

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

کلیه خدمات طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی هویت بصری طراحی کاتالوگ طراحی بروشور طراحی اینفوگرافیک

پنج پیش بینی اشتباه در سال 2021

سه شنبه, ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۰ ب.ظ

 


 

هر ساله بازاریاب­‌ها جام جهان­‌نمای خود را در دست می­‌گیرند تا روندها و تغییرات احتمالی را پیش­‌بینی کنند. این پیش­‌بینی نحوه هزینه‌­کرد زمان و سرمایه را در سال پیش‌­رو تعیین خواهد کرد. گاهی این پیش­بینی‌­ها درست از آب در می­‌آید و گاهی شبکه­‌های اجتماعی همه را شگفت‌­زده می‌­کنند و بیش­تر از همه فعالان بازار را. در این مجال 5 پیش­‌بینی اشتباه بازاریاب­‌ها در سال 2021 را از نظر می­‌گذارنیم.

سال 2021 آخرین بهار تیک­تاک خواهد بود

با وجود تهدیدها درباره ممنوعیت این شبکه اجتماعی در آمریکا و ممنوعیت رخ­داده در هند، تیک­‌تاک آهسته آهسته در حال گسترش است. در انتهای سال 2021، تیک­تاک به یک آمار شگفت‌­انگیز رسید: 1 میلیارد کاربر فعال. با وجود محبوبیت فراوان، برخی تصور می‌­کردند تیک­‌تاک تنها برای رقص و لب­‌زدن ساخته شده است، اما باید قبول کنیم که این شبکه اجتماعی فضای جدیدی را در اختیار برندهای خلاق قرار داده و حالا بیش از همیشه مستعد تبلیغات است. از همین رو این کمپانی با ارائه TikTok for Business در سال 2021، امکان رصد کمپین­‌ها را برای بازاریاب­‌ها فراهم آورد. در سال 2022، بیش از نیمی از بازاریاب­‌ها تمایل دارند تا سرمایه و زمان بیش­تری را صرف تبلیغات در این شبکه اجتماعی کنند، شاید وقت آن رسیده که نظرتان را عوض کنید!

فیس‌بوک در سراشیبی فراموشی قرار گرفته است

شاید در شبکه­‌های اجتماعی جک­‌هایی درباره سال‌خوردگی فیسبوک و بازنشستگی آن شنیده باشید که تا حدودی هم واقعیت دارند. تحقیقات جدید نشان می‌­دهد اسنپ­‌چت، اینستاگرام و تیک‌­تاک مهم­‌ترین گزینه‌­های نسل جوان برای حضور در شبکه­‌های اجتماعی هستند در حالی که فیس­‌بوک به رده 6 سقوط کرده است. اما نمی­‌توان به همین سادگی­‌ها از فیسبوک گذشت؛ همین حالا 1.5 میلیارد کاربر آنلاین در حال تبادل اطلاعات در بستر این شبکه اجتماعی هستند. بیش­ترین کاربران فیسبوک افرادی هستند که حالا دوران میان سالی خود را می­‌گذارنند. بر اساس آمارهای به دست آمده از بیش از 1000 بازاریاب، فیسبوک بیش­ترین نرخ بازگشت سرمایه را در میان تمامی شبکه­‌های اجتماعی در سال 2021 به خود اختصاص داده است. با ارائه امکاناتی همچون فروشگاه فیسبوک و پخش زنده، بهتر است برای پیش‌­بینی سقوط این شبکه اجتماعی کمی محتاط‌­تر باشیم.

تیک‌­تاک بهترین پلتفرم برای Influence Marketing خواهد شد

با وجود محبوبیت این شبکه اجتماعی در سال 2021، اینستاگرام همچنان رتبه نخست را در این زمینه به خود اختصاص داده است. بر اساس نظرسنجی­‌های صورت‌­گرفته، 97 درصد از بازارایاب­‌ها پلتفرم اینستاگرام را برای سرمایه­‌گذاری در زمینه Influence Marketing برگزیده‌­اند. جالب است بدانید که در سال 2021، فروش به کمک سلبریتی­‌ها به عنوان محبوب­‌ترین روش بازاریابی با بیش­ترین نرخ بازگشت سرمایه لقب گرفته است. شاید این عنوان بیش­تر مدیون ظهور Micro Influence ها باشد که از مخاطبان اندک اما وفاداری برخوردار هستند. به کمک این گروه می‌­توان تبلیغات کم­‌هزینه اما بسیارکارایی داشت.

چت­‌ر‌وم‌­هایی مانند کلاب­‌هاوس نرخ بازگشت سرمایه بالایی خواهند داشت

در سال 2021 شاهد اوج‌­گیری اپلیکیشن­‌هایی مانند کلاب­‌هاوس و Twitte Space بودیم. در آغاز همه بسیار علاقه‌­مند بودند تا نتیجه تبلیغات در این شبکه­‌های اجتماعی را هرچه زودتر مشاهده کنند. به نظر می­رسد برخلاف پیش­بینی‌­ها، این شبکه‌­های اجتماعی از نرخ مشارکت بالا ولی نرخ بازگشت سرمایه پایینی برخوردار هستند. در این لیست، کلاب­‌هاوس در انتهای فهرست قرار گرفته است و 15 درصد از بازریاب­‌ها در سال پیش­‌رو میزان سرمایه­‌گزاری در این شبکه­‌های اجتماعی را کاهش خواهند داد.

با این همه بسیاری از بازاریاب‌­ها از نرخ مشارکت بالا در این گروه استقبال کرده‌­اند. اگر تمایل دارید تا برند خود را معرفی کنید یا به دنبال نرخ مشارکت بالا هستید شاید بهتر باشد در مورد این گروه از شبکه‌­های اجتماعی بیش­تر مطالعه کنید.

رخدادهای مجازی از تب و تاب خواهند افتاد

بسیاری از ما تصور می­‌کردیم در سال 2021 به محیط کار فیزیکی باز خواهیم گشت و رخدادهای مجازی به فراموشی سپرده خواهند شد، اما حالا به نظر می‌­رسد کاملا در اشتباه بوده‌­ایم. بسیاری از کسب‌­وکارها شمایل مجازی خود را حفظ کرده و برخی دیگر ترکیبی از حضور فیزیکی و مجازی را برای کارمندان خود انتخاب کرده‌­اند. این تغییر سبب کاهش هزینه‌ ­ها و افزایش کارایی شده و شاید از همین رو 51 درصد از سازمان‌­ها در نظر دارند تا محیط کار ترکیبی را در سال جدید برپا کنند.

پس می­‌توان انتظار داشت رخدادهای مجازی و شیوه کار از خانه در سال­‌های پیش­رو همچنان مهمان ما باشند. با وجود این آمارها، 64 درصد از بازاریاب‌­ها تمایل دارند تا در زمینه ویدئو و رخدادهای مجازی سرمایه‌­گذاری بیش­تری داشته باشند و انتظار می‌­رود این سبک تازه همچنان مهمان ما باشد.

 

طراحی گرافیک و تبلیغات: 09123381563

منبع: blog.hubspot.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی