graphic design

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

کلیه خدمات طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی هویت بصری طراحی کاتالوگ طراحی بروشور طراحی اینفوگرافیک

دیجیتال مارکتینگ و اهمیت آن در کسب و کار

جمعه, ۱۹ فروردين ۱۴۰۱، ۱۲:۰۰ ب.ظ

 

بیلبوردهای تبلیغاتی را به خاطر دارید؟ شاید در چند سال گذشته آنچه که بیشتر از همه در هنگام رانندگی و عبور از خیابان ها توجه ما را به خود جلب می کرد، بیلبوردهای تبلیغاتی بود. اما این بار که سوار ماشینی شدید و یا در حال رانندگی بودید، کافیست فقط برای یک ثانیه نگاهی به مسافران دیگر ماشین بیندازید. بدون شک متوجه خواهید شد که نود درصد افراد سر در گوشی فرو برده و مشغول چک کردن فضاهای مجازی هستند. سوال اینجاست، پس چه کسی قرار است آن تبلیغات را ببیند؟


همه ما می دانیم که در دنیای امروز، افراد جامعه مدت زمان بسیاری را در فضاهای اینترنت و وب به سر می برند. علاوه بر این، وجود مشغله های فراوان و نداشتن زمان کافی برای مراجعه حضوری، باعث شده تا تعداد فروشگاه های آنلاین روز به روز بیشتر شده و افراد برای یافتن محصولات و خدمات خود بیشتر از بستر وب و اینترنت استفاده کنند.
این بدان معناست که وقت آن رسیده تا روش های سنتی و قدیمی بازاریابی را کنار گذاشته و از روش های بازاریابی دیجیتال استفاده کنید. پیش از اینکه به اصول دیجیتال مارکتینگ و حتی تاکتیک های پیشرفته بپردازیم، اجازه دهید ابتدا به چیستی بازاریابی دیجیتال بپردازیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ به معنای فروش محصولات و خدمات از طریق کانال هایی مانند رسانه های اجتماعی، سئو، ایمیل و اپلیکیشن های موبایل است و به طور کلی هر شکلی از بازاریابی است که در آن از دستگاه های الکترونیکی استفاده شود. دیجیتال مارکتینگ را می توان به دو صورت آنلاین و آفلاین انجام داد و در واقع، هر دو نوع برای یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی جامع مهم هستند.
همان طور که ذکر شد، این نوع بازاریابی به دو روش آنلاین و آفلاین انجام می شود که در ادامه هر کدام از آنها به طور جداگانه توضیح داده خواهند شد.

دیجیتال مارکتینگ آفلاین
از شما می خواهیم چند ثانیه فکر کنید که تفاوت بین یک بیلبورد در جایی در صحرای آریزونا و یک بیلبورد در میدان تایمز شهر نیویورک چیست؟ اندازه؟ محصول؟ همه بیلبوردهای میدان تایمز الکترونیکی هستند. اما دلیل این اتفاق چیست؟ زیرا در صحرای آریزونا، هیچکس برای جلب توجه مردم با شما رقابت نمی کند. اگر حتی یک بیلبورد ساده با بی کیفیت ترین محتوا هم داشته باشید، برنده می شوید.
روزانه بیش از 330000 نفر از میدان تایمز عبور می کنند و جلب توجه حتی ده درصد آنها نیز می تواند سود بسیار بالایی برای کسب و کار شما داشته باشد. دیجیتال مارکتینگ افلاین، بازاریابی از طریق ابزارهای دیجیتالی است که نیازی به اتصال به اینترنت نداشته باشند. بیلبوردهای تبلیغاتی دیجیتال، استفاده از منوی دیجیتالی در رستوران ها و کافه ها، مثال هایی برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ به روش آفلاین هستند.

دیجیتال مارکتینگ آنلاین
و اما بازاریابی دیجیتالی آنلاین، روشی است که در آن شما با استفاده از اینترنت و فضاهایی در بستر وب، مشتری را به خود جذب خواهید کرد. با استفاده از این روش بازاریابی، دیگر نیازی نیست، مشتری را با تبلیغات خود بمباران کنید، این مشتری است که به دنبال محصولات و یا خدمات شما می آید. آقای مهندس امین رزاق خواه، به عنوان یکی از کارشناسان و صاحب نظران این حوزه، کانال های مختلف دیجیتال مارکتینگ آنلاین را شامل 7 دسته بزرگ می داند که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.


بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)
بازاریابی محتوا
بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)
تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)
بازاریابی وابسته
بازاریابی ایمیلی و ...
و این لیست روز به روز در حال کامل شدن است و نمی توان لیست ثابتی از این ابزار ارائه داد. اما این حوزه ها را در چه بستر و رسانه ای باید پیاده سازی کرد و در واقع ابزار مورد نیاز برای شروع دیجیتال مارکتینگ آنلاین چه مواردی هستند؟



وبسایت، هسته اصلی دیجیتال مارکتینگ
وبسایت را می توان مرکز تمام فعالیت های دیجیتال مارکتینگ به حساب آورد. وبسایت به تنهایی، یک کانال بسیار قدرتمند و رسانه مورد نیاز برای اجرای انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ است. پس می توان گفت اولین گام برای شروع بازاریابی دیجیتال؛ طراحی وبسایت است. وبسایت شما باید برند، محصول و خدمات را به شیوه ای واضح و به یادماندنی نشان دهد. باید سریع، سازگار با موبایل و استفاده از آن آسان باشد. پس از طراحی یک وبسایت حرفه ای، دومین قدم، بهینه سازی موتور جستجو و یا سئو وبسایت است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.



سئو، بهینه سازی موتور جستجو
سئو یا بهینه سازی موتور جستجو، یکی از مهمترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ است و کمک می کند تا هنگامی که کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار شما، توسط کاربران سرچ می شود، سایت شما جزو اولین نتایجی باشد که توسط گوگل نمایش داده می شود. سئو سایت، شامل دو بخش سئو داخلی و سئو خارجی است که هر کدام الگوریتم های خاص خود را داشته و لازم است با در نظر گرفتن عملکرد رقبا، توسط کارشناسان مربوطه بررسی و انجام شود.



تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)
گوگل، بینگ، لینکدین، توییتر، پینترست یا متا (فیسبوک سابق) این امکان را فراهم می سازند تا با استفاده از تبلیغات PPC محصولات یا خدمات خود را به افرادی که در جستجوی عبارات مرتبط با کسب و کار شما هستند، نشان دهید. کمپین‌های PPC می‌توانند کاربران را بر اساس ویژگی‌هایی مانند سن یا جنسیت تقسیم‌بندی کنند یا حتی علایق یا لوکیشن آنها را هدف قرار دهند. محبوب ترین پلتفرم های PPC عبارتند از Google Ads و .Meta Ads

بازاریابی محتوا
هدف از بازریابی محتوا دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق محتوا است. محتوا معمولاً در یک وبسایت منتشر می شود و سپس از طریق رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، سئو یا حتی کمپین های PPC تبلیغ می شود. ابزارهای بازاریابی محتوا شامل وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی، دوره های آنلاین، اینفوگرافیک ها، پادکست ها و وبینارها هستند.



بازاریابی ایمیلی
بسیاری از افراد، ایمیل مارکتینگ را با پیام های ایمیل اسپم اشتباه می گیرند، اما بازاریابی ایمیلی این نیست. بازاریابی ایمیلی وسیله ای برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه یا افراد علاقه مند به برند شما است. بسیاری از بازاریابان دیجیتال از سایر کانال‌های بازاریابی دیجیتال برای اضافه کردن مشتریان بالقوه به فهرست ایمیل‌های خود استفاده می‌کنند و سپس از طریق ایمیل مارکتینگ، قیف‌های جذب مشتری ایجاد می‌کنند تا این مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل کنند.



بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
هدف اصلی کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی یا سوشال مدیا مارکتینگ، آگاهی از برند و ایجاد اعتماد اجتماعی است. همانطور که در بازاریابی رسانه های اجتماعی عمیق تر می شوید، می توانید از آن برای به دست آوردن اطلاعاتی در رابطه با علاقمندی های مشتریان و یا حتی به عنوان یک کانال فروش مستقیم استفاده کنید.

بازاریابی وابسته
بازاریابی وابسته یکی از قدیمی ترین اشکال بازاریابی است که در آن یک وبسایت، محصولات سایر شرکت ها را تبلیغ می کند و هر بار که فروش انجام می شود و یا اطلاعات موثری معرفی شود، کمیسیون دریافت می کند. بسیاری از شرکت‌های معروف مانند آمازون بازاریابان وابسته ای هستند که میلیون‌ها دلار در ماه از طریق وب‌سایت‌هایی که محصولاتشان را می‌فروشند، در آمد کسب می کنند. شما چه تبلیغ کننده باشید و چه تبلیغ دهنده، لازم است با شرکت طرف مقابل ارتباط بگیرید. آژانس های دیجیتال مارکتینگ با استفاده از پلتفرم هایی، ارتباط بین شرکت های وابسته و شرکت های تبلیغ کننده را فراهم می کنند.

طراحی گرافیک و تبلیغات: 09123381563

منبع:mbanews.ir






 

  • طراحی گرافیک بسته بندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی