کابوس برندها: از دست رفتن اعتماد مشتری
برندسازی کاری بس دشوار است. سالها کار، تمرکز و تعهد لازم است تا یک ارتباط واقعی میان برند و مصرف کنندگان برقرار شود و برند در ذهنشان ریشه دواند. در ادامه برای نیل به این موفقیت شما باید هوشمندانه تصمیم بگیرید و خلاقانه عمل کنید.
غالبا اشتباهات شرکتها در ذهن مردم جا خوش میکنند و تبدیل به کابوسی میشوند که میتوانند تاثیری طولانی مدت و مخرب بر روی آینده برند بگذارند.
در ادامه به شرح برخی کابوسهای احتمالی پیش روی کسب و کارها و چگونگی جلوگیری از بروز آنها نگاهی می اندازیم:
نقض و اختلال در دادههای اطلاعاتی
جرائم اینترنتی معضل بزرگی برای برندها به شمار میروند. شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» در سال 2019 به دلیل نقض دادهها 183 میلیون پوند جریمه شد که تا آن زمان مشابه آن دیده نشده بود.
نقض دادهها و از دست دادن اطلاعات مشتریان، باعث میشود تا اعتماد به برند از بین برود. در نتیجه این فرضیه در ذهن مشتریان شکل میگیرد که کسب و کار مورد نظر به اندازه کافی مراقب اطلاعات شخصی آنها نیست. این موضوع در آینده بر روی انتخاب میان شما و رقبایتان تاثیر خواهد گذاشت.
جهت دفاع از خود در برابر احتمال نقض دادهها، سرمایه گذاری در زمینه امنیت سایبری از اهمیت فراوانی برخوردار است.
عدم استفاده درست از شبکه های اجتماعی
رسانههای اجتماعی به عنوان یک ابزار مهم به برندها فرصت میدهند تا بیش از پیش جنبههای مثبت شرکت خود را به نمایش بگذارند. در ادامه تعامل مستقیم و گسترده با مخاطبان ارزش برند را بالا میبرد. با این وجود استفاده نادرست از شبکههای اجتماعی مشکلاتی اساسی را پیش پای برند قرار میدهد.
برای مثال کمپینی را در نظر بگیرید که ظاهرا مثبت است. کمپین #McDStores مک دونالد خوب شروع شد اما در نهایت راه را برای به اشتراک گذاری داستانهای منفی، چاقی و مسمومیتهای غذایی ناشی از مصرف محصولات برند توسط کاربران با دیگران باز کرد.
مورد تمسخر قرار گرفتن در شبکههای اجتماعی تاثیری منفی بر روی تصویر برند میگذارد. مهم این است که حین ایده پردازی برای پروژهها در شبکههای اجتماعی، مراقب باشیم که به هیچ وجه امکان استفاده منفی از آنها وجود نداشته باشد.
از جمله گامهای زیادی که میشود در این راه برداشت راه اندازی کمپین حول محور داستانهای مثبت است.
اقدامات غیر اخلاقی
اقدامات غیر اخلاقی احتمالا بدترین انتخابی است که یک کسب و کار میتواند داشته باشد. متاسفانه از این موارد در شبکههای اجتماعی فراوان دیده میشود. برای مثال مطالعات جدید نشان داد که مردم اکثرا معتقدند مبالغه در بیان حقیقت، استفاده از تصاویر غیر واقعی یا تغییر یافته و پنهان کاری به نوعی غیر اخلاقی است.
43 درصد از مردم بر این باورند که فشار آوردن از سوی برندها برای افزایش فروش کاری غیر اخلاقی است. شاید برخی برندها این حرکت را عادی تلقی کنند اما واقعا مشتریان را از خرید منصرف خواهند کرد.
طراحی گرافیک و تبلیغات: 09123381563
منبع:mbanews.ir
- ۰۰/۰۹/۰۵