خط ها در نشان تجاری، چه مفاهیمی را منتقل می کنند؟
دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰ ب.ظ
بعضی از شکل ها در طراحی لوگو به شما احساس غلظت، چسبندگی و وزن و دسته ای دیگر، احساس روانی و سبکی می بخشند.
در پژوهشی، ریموند لووی، معروفترین طراح صنعتی جهان به ۵۰۰ نفر شیشه های هم وزن ماء الشعیر را تعارف کرد، که بعضی از آنها در شیشه های بلند و باریک و شفاف و برخی دیگر در شیشه های کوتاه و تیره و مات بودند. هیچ یک از شیشه ها برچسبی نداشتند. لویی پس از آن که به مهمانانش فرصت داد محصول را بچشند، از آن ها پرسید که کدامیک از دو محصول سبک تر است. ۹۸ درصد از افراد پاسخ دادند که ماءالشعیری ریخته شده در بطریهای باریک، سبک ترند.
مفاهیم خط ها در طراحی آرم
معمولا درک افراد از خطها و جهتها در طراحی لوگو و تصاویر به شرح زیر است:
خطهای ظریف نمودار سادگی و سبکیاند.
خطهای کلفت نمودار قدرت و انرژی اند.
خطهای سنگین نشانه ای از خشونت و قاطعیت دارند.
خطهای کشیده احساس زیبایی و جذابیت خلق می کنند.
خطهای کوتاه احساس ثابت قدمی به شما می بخشند.
خطهای شکسته احساس حرکتی دشوار را القاء می کنند.
خطهای مستقیم نمودار آرامش، صلح، ثبات، امنیت و آرامش خاطرند.
خطهای مستقیم عمودی احساس بی نهایتی، بلندی، گرمی، فعالیت و ممانعت را خلق می کنند.
یک خط عمودی بالا رونده همواره با معنویت و پیشرفت همراه است و به شما احساس مثبتی می بخشد.
یک خط عمودی پایین رونده که نمودار متعلقات مادی و سرکوبی است، احساس منفی را خلق میکند.
خط منحنی به شما احساس ملایمت، انعطاف پذیری، رؤیا، حرکت و عدم ثبات را میبخشد از این رو است که در طراحی لوگو حرفه ای محصولات آرایشی بهداشتی از ایت ساختار استفاده می شود.
خط های مورب احساس حرکت و سقوط را خلق میکنند.
خطهایی که به طرف راست گرایش دارند، با احساسات مثبت مرتبطاند و آن هایی که به سمت چپ خم شده اند، با احساسات منفی در ارتباط اند.
خط های چهار جانبی، فضایی پژوهشی خلق می کنند.
آرمیتا اکبری طراح گرافیک ، لوگو و تبلیغات 09123381563
نظر خود را در ارتباط با این مطلب بیان کنید.
منبع:naseranadi .com