graphic design

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

کلیه خدمات طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی هویت بصری طراحی کاتالوگ طراحی بروشور طراحی اینفوگرافیک

طراحی لوگو

آیا در مورد لوگوی کسب و کارتان فکر کردین؟ ایا نتیجه ایی که شما دنبالش هستید، میده؟ لوگوی شما به چه میزان توجه مخاطبان را جلب می کند و  بر ذهن آنان اثر می گذارد؟ چرا استفاده از سایت های طراحی لوگو آنلاین پر مخاطره است؟

هنگامی که تصمیم به ارتقاء لوگوی خود و یا طراحی یک نماد جدید برای برندتان میگیرید، اولین سوال این است که چگونه و توسط چه کسی این کار انجام خواهد شد.

برخی سایت ها نمونه هایی رایگان برای ساختن لوگو  در اختیاز شما قرار می دهند که به شما کمک میکنند که برای کسب و کار خود یک آرم  بسازید اما اصلی ترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که شما به یک لوگو متمایز و حرفه ای نیاز دارید که کسب و کارتان را به بهترین حالت ممکن معرفی کند.

اگر از یک طراح خلاق و با تجربه به صورت اختصاصی کمک می گیرید و پروژه را به آن می سپارید، قطعا بدانید گزینه مطمئن و مناسبی را انتخاب نموده اید.  اما قبل از امضای قرارداد با آنها از بررسی نمونه کارها اطمینان حاصل کنید.

اگر شما به استفاده از یک سایت طراحی لوگو آنلاین و رایگان فکر می کنید، به این ده دلیل پیشنهاد می کنیم  که اگر می توانید این ایده تان را بازبینی کنید:

طراحی لوگو آنلاین و عدم ابتکار و اصالت

یکی از مهمترین جنبه های ساخت لوگو، ابتکاری بودن آن است. گرافیکی که شما در لوگوی خود استفاده می کنید باید توسط طراحان حرفه ای یا حداقل کسی که در زمینه طراحی متخصص و دارای تجربه گرافیک می باشد، ایجاد شود.

هنگامی که از برنامه آنلاین ساخت لوگوی رایگان استفاده می کنید، شما از گرافیکی که از پیش طراحی شده است بهره می برید که اغلب رنگ و طراحی آن محدود است و اصالت آن مختص شما نیست و به گونه ساخته شده است تا بتواند زمینه های متنوعی از کسب و کارها را پوشش دهد. شاید برای یک “طراحی خیلی سریع” گزینه مناسبی باشد، اما چرا حاضرید هر چیزی را برای نشان تجاری خود استفاده کنید؟

 

عدم آزادی در خلاقیت

قالب های از پیش طراحی شده ایی که به شما اجازه می دهند لوگوی خود را در یک چارچوب ایجاد کنید، در خلاقیت و ایده پردازی محدود هستند. به عبارت دیگر، مانند سایت سازهای انلاین، شما به آنچه سایت یا چارچوب به شما ارایه میدهد، محدود هستید. همیشه بهترین راه پیدا کردن راه حلی برای ازادی در خلاقیت است حتی اگر طرفدار راحتی و ابزار کشیدن و رها کردن (drag and drop) هستید.

 

 

برندینگ

عدم دسترسی به قانون کپی رایت 

هنگامی که لوگوی خود را از طریق سایت های انلاین میسازید باید آگاه باشید که حق کپی رایت آن نماد را ندارید. چرا که ده ها شرکت و یا حتی صد ها شرکت دیگر ممکن است همان نمادی را انتخاب کرده باشند که شما انتخاب کرده اید و بدین ترتیب شما هیچگونه مالکیتی نسبت به آن شکل و قالب نخواهید داشت.

کمبود فونت های خلاقانه

قالب های آنلاین از پیش طراحی شده با ایجاد دسترسی شما به ساخت یک لوگوی سریع و اشفته(کثیف، بدردنخور)، همه چیز را آسان و راحت میکنند. اما مشکل اینجاست که شما هیچ کنترلی بر چیزهایی مثل فونت ها و اشکال، گرافیک و سایر گزینه های شخصی ندارید. فونت و دیگر گزینه ها در لوگو مهم هستند. ایجاد فونت منحصر به فرد باعث خاص شدن لوگوی شما میشود، چیزی که در برنامه های طراحی لوگو آنلاین، با فونت های از پیش تعیین شده آن ها، قابل کنترل و انعطاف نیست.

ویژگی ها و ابزار کمتر 

یکی دیگر از معایب استفاده از برنامه های انلاین و رایگان طراحی لوگو این است که ویژگی های کمتری برای سفارشی کردن لوگوی خود دارید. ممکن است بخواهید یک افکت خاص مانند اریب کردن، سایه دار کردن یا افکت های خاص دیگری بر روی لوگوهای خود داشته باشید و یا نماد خود را ذخیم تر و یا نازکتر کنید. اگر از قالب های از پیش طراحی شده انلاین و رایگان استفاده می کنید، ممکن است به این ابزار دسترسی نداشته باشید.

کمبود ابزار ویرایش در طراحی لوگو آنلاین 

هنگامی که از یک سایت طراحی لوگو آنلاین استفاده می کنید، محدود به ابزار ویرایشی هستید که در آن چارچوب تعریف شده است. بهتر است برای پروژه های طراحی لوگو از برنامه های ویرایش برداری مانند ایلستریتور استفاده کنید تا از برنامه های موجود که ممکن است آنلاین پیدا کنید.

هنگامی که لوگوی کسب و کار خود را ایجاد می کنید، به یاد داشته باشید موضوع بسیار مهمی از برند را می سازید که قرار است با مخاطب شما ارتباط برقرار کند. باید مطمئن شوید که لوگوی شما نشان دهنده سطح حرفه ای بودنی است که شما میخواهید شرکت خود را نشان دهید و تصویر خود را بهبود ببخشید.

 

عدم مشاوره از کارشناسان

به این موضوع توجه کنید که لوگوی هر برند بر مبنای جوهره برند ایده پردازی و اجرا میگردد و این موضوع مستلزم تحلیل موشکافانه برند است. هنگامی که شما از یک برنامه طراحی لوگو آنلاین استفاده می کنید، با تیم حرفه ای و خلاق، ارتباطی نخواهید داشت، چیزی که برای ساخت یک لوگوی سفارشی و از هر جهت قدرتمند، نیاز دارید. حتی اگر هم دقیقا بدانید که چه چیزی می خواهید، این ارتباط به شما کمک می کند زمانی که در مورد طراحی لوگوی خود و برندتان سوالاتی دارید یک تیم حرفه ایی در کنارتان هست که پاسخگو باشد.

مزیت استخدام یک تیم طراحی این است که شما می توانید هرچه در ذهنتان است را به تیم طراحی بگویید، سپس عقب بنشینید و اجازه دهید تیم طراحی این کار سخت ولی موثر مهم  را انجام دهد.

هزینه های پنهان

یکی دیگر ازاشکالات استفاده از برنامه های طراحی لوگو آنلاین این است که آنطور که شما فکر می کنید رایگان نیستند. اغلب برنامه های انلاین ساخت لوگوی رایگان در وهله اول رایگان به نظر میرسند، اما ممکن است در پایان از شما مطالبه هزینه کنند. به علاوه، ممکن است انتخاب های شما را به طراحی های ابتدایی و پیش پا افتاده محدود کنند تا زمانی که هزینه های ان را پرداخت کنید.

سفارشی کردن کمتر

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، بزرگترین اشکال استفاده از سایت های طراحی لوگو آنلاین این است که شما توانایی سفارشی کردن گرافیک و لوگوی خود را ندارید. سفارشی سازی زمانی مهم است که شما به دنبال خلاقیت و تمایز از رقبایتان هستید و در این حالت نمی توانید تصاویر و گرافیک از پیش تعیین شده را سفارشی کنید. همچنین این خطر وجود دارد که برند های دیگر به راحتی لوگوی شما را کپی و استفاده کنند و شما نمی توانید ادعای تخلف کنید. شاید لوگوی که شما در این سایت ها می سازید ده ها برند دیگر نیز همان شکل و طرح را انتخاب کرده باشند و این برای برند وضعیت پر مخاطره محسوب می شود.

 

محدودیت منابع و کمک فنی

یکی دیگر از دلایلی که باعث میشود برنامه های انلاین ساخت لوگوی رایگان انتخاب خوبی نباشند این است که شما کمک فنی یا منابع فکری دیگری نخواهید داشت که به شما کمک کند که هویت بصری نام تجاری خود را ارتقا و گسترش دهید.

 

آرمیتا اکبری طراح گرافیک و لوگو 09123381563

نظر خود را در ارتباط با این مطلب بیان کنید. 

منبع:naserabadi.com

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی