ریبرندینگ اپل و نجات از خطر ورشکستگی
استیو جابز در پی اخراج از اپل پس از مدتی بار دیگر در سال ۱۹۹۷ میلادی به این شرکت بازگشت. در ان مقطع زمانی، اپل به علت رکود فروش و محبوبیت روز افزون مایکروسافت ویندوز دچار یک بحران شدید مالی شده بود.
استیو جابز دست به ریبرندینگ شرکت و تبدیل آن از «Apple Computers» به «Apple» زد، به این ترتیب شرکت دیگر فقط به ساخت و فروش کامپیوتر های مکینتاش محدود نمی شد. با این دیدگاه تازه، سرانجام محصولاتی مثل آیپاد و آیفون عرضه شدند. همچنین، برند جدید با یک خط موضوعی تازه خود را مطرح کرد: «متفاوت بیندیشید.» امروز اپل با ارزش خالص ۷۵۰ میلیارد دلار ارزشمند ترین شرکت جهان است.
اپل زمانی در مرز خطر ورشکستگی قرار داشت و حالا حاکم بر جهان است.
در بالا به طور مختصر به تجدید حیات اپل پس از قرار گرفتن در معرض خطر ورشکستگی در سال ۱۹۹۷ میلادی اشاره کردیم. در آن زمان استیو جابز به عنوان مدیر عامل به این شرکت پیوست و با مدیریت عالی و تمام عیار خود توانست اموال و دارایی های از دست رفته آن را احیا کند. از تبلیغات، مشخصات محصول و منافع کاربردی آن گرفته تا بسته بندی، تمام کار ها با هدف ایجاد این حس در خریدار انجام شده اند که مونتاژ محصولات از لحاظ بصری زیبا است. در ادامه استفاده فراوان و استادانه از تصاویر در کمپین ها، محصولات و بسته بندی های اپل را نمی توان نادیده گرقت.
در رابطه با موضوع برنامه ریزی برای سرمایه گذای مجدد، سربلند بیرون آمدن اپل از شرایطی نزدیک به ورشکستگی بهترین نمونه مطالعه موردی ریبرندینگ است که به نحو عالی و تمام عیار اجرا شد. بهترین راه برای ریبرند موفقیت آمیز، تولید محصولات و طراحی بسته بندی به بهترین شکل است تا کالاها بتوانند پاسخگوی نیازهای مصرف کننده از لحاظ علم زیبایی شناسی باشند. نگاه کردن به فناوری نیز می تواند زیبا باشد که البته اپل در مسیر پیروی از این رویکرد به موفقیت بسیار زیادی دست یافته است.
آرمیتا اکبری طراح گرافیک و تبلیغات 09123381563
نظر خود را در ارتباط با این مطلب بیان کنید.
منبع:mbanews.ir