تاریخچه لوگو Sony
نام سونی نامی آشنا در عرصۀ محصولات الکترونیکی است. برندی معتبر و با کیفیت که با قدرت بی نظیرش در تولید و عرضۀ محصولات الکترونیکی خود را مبدل به یک غول فناروی کرده است.
تاریخچۀ لوگوی Sony را با ذکر مختصری از این کمپانی بزرگ ژاپنی آغاز می کنیم. همان طور که همه می دانند، سونی در زمینۀ ساخت و تولید لوازم الکترونیکی، محصولات صوتی و تصویری، بازی های ویدیویی، ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت حرفه ای می کند.
سونی یکی از ثروتمند ترین کمپانی های جهانی است. امروزه سونی در فعالیت های تجاری هم موفق عمل می کند؛ شرکت های سونی، فیلمسازی سونی، بازی های کامپیوتری و شرکت سونی اریکسون و شرکت بازرگانی سونی از این نمونه هاست.
تاریخچۀ برند Sony
تاریخچۀ لوگوی Sony از مؤسسان این برند با شما خواهد گفت. کمپانی سونی در سال 1946 به وسیلۀ آقایان "ماسارو ایبوکا" و "آکیو موریتا" تأسیس گردید. ایبوکا و موریتا دو مهندس ژاپنی بودند که به خدمت ارتش ژاپن درآمدند. موریتا در واحد بمب های هدایت شونده و تجهیزات دید در شب فعالیت داشت.
ایبوکا هم مهندس فنی نیروی دریایی ژاپن بود و توانسته بود نخستین دستگاه ویژۀ جستجوی زیر دریایی را اختراع کند. آشنایی این دو در سال 1944 اتفاق افتاد که هر کدام با عنوان اعضای گروه فوق سری کمیتۀ تحقیقات جنگ یکدیگر را دیدند.
تداوم این آشنایی، 2 سال بعد، منجر به تأسیس شرکت سونی گردید. هدف این دو تولید محصولات جدید و کارامد بود و تکیه ایشان بر ارائۀ لوازم و محصولات نو و مبتکرانه بود.
بنابراین این شرکت با هدف تکیه بر ابداعات و ابتکارات خود، وارد عرصۀ تجهیزات الکترونیکی شد و توانست به آنچه مدّ نظر صاحبانش بود، دست یابد. دفتر مرکزی این شرکت در میناتوی توکیو واقع شده است. سونی یک شرکت خوشه ای ژاپنی و در عین حال چند ملیتی محسوب می شود.
تاریخچۀ لوگوی Sony
تاریخچۀ لوگوی Sony به قسمت جذاب آن می رسد؛ یعنی طراحی لوگوی زیبای سونی. در ابتدای امر باید گفت، لوگوی سونی تقریباً از ابتدا تا کنون ثابت مانده است و تغییر چشمگیری نداشته است.
برند سونی در سال 1955 برای این شرکت ثبت شد و بر روی محصولات آن درج گردید. دو سال بعد از این لوگوی سونی طراحی شد. در طراحی لوگوی سونی که متشکل از نام این برند است، هدف مدیران سونی و طراحان لوگو القای دو مفهوم سادگی و قدرت بود.
برگزیدن رنگ سیاه در طراحی لوگوی سونی، با خاصیت وقاری که در این رنگ است، اصالت و شکوه را برای این برند رقم می زد. فونت مورد استفاده در این لوگو کلارندون تایپ فیس بود. شرکت سونی در سال 1981 مسابقه ای راه انداخت تا از ایدۀ مردم جهان برای طراحی لوگوی جدید سونی استفاده کند.
از میان بیش از 30 هزار لوگوی ارسال شده از سراسر دنیا، سه طرح برگزیده شد؛ اما جالب اینجاست که شرکت سونی لوگوی ساده و در عین حال کارای خود را تغییر نداد! فونت لوگوی سونی طوری انتخاب شده است که برای همۀ دوره ها قابل استفاده باشد. فونت های ساده از فانتزی ها ماندگار تر هستند و طراحان لوگوی سونی از این نکته غافل نبوده اند.
تاریخچۀ لوگوی Sony از یک لوگوی ساده بر مبنای تایپو گرافی بحث می کند. سونی از تلفیق Sounus لاتین به معنای "صدا" و Sonny انگلیسی به معنای "پسرک" به وجود آمد.
با فونتی ساده و مناسب همه دهه ها با رنگی سیاه و شکیل. این لوگو با تمام سادگی آشنای چشم های مردم در سرار دنیاست و دیدن این لوگو بر روی محصولی، اطمینان خاطر خریدار را فراهم می کند. یک لوگوی اصولی به تنهایی بار بسیار بزرگی از موفقیت برندها را بر دوش می کشد. لوگویی مانند سونی (sony) که همیشگی است، فراتر از مکان های جغرافیایی و فارغ از هر زمانی.
طراحی گرافیک و لوگو آرمیتا اکبری 09123381563
نظر خود را در رابطه با این مطلب بنویسید.
منبع:armcade.com