graphic design

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

کلیه خدمات طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی هویت بصری طراحی کاتالوگ طراحی بروشور طراحی اینفوگرافیک در تهران

با تاریخچه، معنی و مفهوم لوگوی شرکت خودروسازی سایپا آشنا شوید

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که نشان شرکت های خودروساز ایرانی، دارای چه مفهومی است و از چه چیزی الهام گرفته شده است؟ شرکت خودروسازی سایپا در سال ۴۶ شمسی با نام سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران تاسیس و با تولید انواع مدل های ژیان، رسما از سال ۱۳۴۷ وارد چرخه تولید شد.

تا قبل از سال ۱۳۶۴، لوگوی مورد استفاده این شرکت، ترکیبی از لوگوی دو شرکت فرانسوی یعنی رنو و سیتروئن بود. با توجه به سیاست های در پیش گرفته شده در آن زمان، ضروری بود که سایپا از نشانی کاملا مستقل و فارغ از نشان دیگر برندها بهره ببرد.

 

طراحی لوگو

الهام گرفتن از کاشی های سنتی دوره ایلخانی در طراحی لوگوی سایپا

نشان سایپا با الهام از کاشی کاری های سنتی برجی در دوره ایلخانی که دارای توازن هندسی مثال ­زدنی در طراحی و اجراست، خلق شده است. از ویژگی­ های نشان سایپا می­توان به توازن ابعادی در طراحی زوایای ۱۲۰ درجه و یال­های همسان و قابلیت حجم ­پذیری آن اشاره کرد. در نگاه اول نشان سایپا به شکل چرخ دنده خودنمایی می­کند که نماد اصلی صنعت و تولید است و با دقت بیشتر تحرک و چرخش حول محور مرکزی با توجه به تقارن ابعادی آن در ذهن تداعی می­ شود.

طراحی لوگو

 

از ویژگی­های نشان سایپا می­توان به توازن ابعادی در طراحی زوایای ۱۲۰ درجه و یال­های همسان و قابلیت حجم ­پذیری آن اشاره کرد. در نگاه اول نشان سایپا به شکل چرخ دنده خودنمایی می­کند که نماد اصلی صنعت و تولید است و با دقت بیشتر تحرک و چرخش حول محور مرکزی با توجه به تقارن ابعادی آن در ذهن تداعی می­شود.

گستردگی و جهانی ­شدن از جهت­گیری یال­ها به اطراف قابل برداشت است و قرار گرفتن یکی از یال­ها به سمت بالا نشانگر رویکرد نهایی سازمان در همسو کردن استعدادها در جهت تعالی سازمانی است.از سوی دیگر جهت­گیری یال­های محیطی به سمت داخل، نشانگر ورودی­های سازمان است. این ورودی­های سه­ گانه، منابع انسانی، مالی و مواد اولیه هستند که منجر به سه خروجی محصول، سود و خدمات می­شود. این خروجی­ها در قالب یال­های مرکزی و جهت­گیری آنها به سمت بیرون جلوه گر است.

 

طراحی گرافیک و لوگو آرمیتا اکبری 09123381563

نظر خور دار در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع:cartourtv.com

  • طراحی گرافیک بسته بندی

نظرات  (۱)

جالبه؟! ولی زشته

پاسخ:
شاید زمان تغییرش فرا رسیده باشه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی