graphic design

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

کلیه خدمات طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی هویت بصری طراحی کاتالوگ طراحی بروشور طراحی اینفوگرافیک

جایگاه رو به رشد فروشگاه‌های تخفیفی در ایران

طراحی گرافیک و تبلیغات

 

 رشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران روز به روز در حال افزایش است. فروشگاه‌های که گرایش مخاطبان به سمت آن‌ها نیز رشد قابل توجه‌ای داشته است. پژوهش “مطالعه رفتار خرید در خانم‌های خانه دار ایرانی” نشان می‌دهد: ۴۷% از این گروه برای خرید به فروشگاههای زنجیره‌ای تخفیفی مراجعه می‌کنند. ۹۳% از این گروه خریدهای خانوار را انجام می دهند و ۵۶% از آنها بیش از یک بار در ماه برای خریدهای عمده خوار و بار می‌روند.

پژوهش مورد نظر توسط شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز (emrc) انجام شده است. گروه هدف در این گزارش خانم‌های خانه دار ۲۵ تا ۴۴ ساله ساکن شهرهای اصلی ایران هستند. داده‌های این پژوهش با استفاده از پرسشنامه گردآوری شده است. این پرسشنامه‌ها با رویکرد مصاحبه رو در رو در ۱۷ شهر از مراکز استانها تکمیل شده‌اند. در ادامه اطلاعات تکمیلی این پژوهش را می‌خوانید.

 

کانال‌های اصلی خرید خانم‌های خانه دار ایرانی کدامند؟

کانال‌های خرید محصولات مصرفی خانوارهای ایرانی به ترتیب فروشگاه‌های محلی، فروشگاه‌های تخصصی مواد غذایی، سوپرمارکت‌های بزرگ، فروشگاههای زنجیره‌ای و فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی هستند. یافته‌های پژوهش نشان داد: یک نفر از هر چهار خانم در گروه هدف، خریدهای خود را در روزهای خاصی از هفته برنامه ریزی می‌کنند. به طور معمول خریدهای عمده خانوار در روزهای آخر هفته انجام می‌شوند. در این میان پنجشنبه‌ها روزهای پرخریدی برای خانم‌های خانه‌دار هستند.

همچنین پژوهش مورد نظر نشان داد: فروشگاه‌ها و مغازه‌های محلی، اصلی ترین محل تامین کالاهای مصرفی خانوار در این گروه است. در این میان از فروشگاه‌های آنلاین برای خرید محصولات مصرفی خانوار استقبال کمتری شده است و فقط ۵ درصد از گروه هدف این پژوهش خریدهای خود را از فروشگاه‌های آنلاین انجام می‌دهند.

 

تیپ های رفتاری متفاوت در فرآیند تصمیم گیری و خرید

تیپ‌های رفتاری متفاوت در افراد حاضر در پژوهش مورد نظر نگرش‌های متفاوتی در فرآیند تصمیم گیری و خرید ایجاد می‌کنند. محورهای رفتاری مورد بررسی در این گزارش به سه بخش تمایز، تصمیم گیری در لحظه، حساب و کتاب مالی دسته بندی شده‌اند. در ادامه به بررسی محورهای رفتاری می‌پردازیم.

تمایز (۴۵% گروه مخاطبان پژوهش جزء این تیپ هستند): این گروه افراد به طراحی محصولات به اندازه کیفیت آنها توجه می‌کنند. تمایل به شخصی سازی محصولات و خدمات دریافتی مطابق با سلیقه خود دارند. دنبال روی مد روز هستند و تمایل به استفاده از برندهای شناخته شده دارند.

تصمیم گیری سریع (۴۰%): معمولا قبل از دیگران محصولات و برندهای جدید را خریداری می‌کنند. به نظرات دیگران در مورد خود اهمیت می دهند. تحت تاثیر تبلیغات و نظر افراد مشهور در مورد محصولات و خدمات هستند. وقتی به خرید می‌روند به دنبال پایین ترین قیمت ممکن هستند.

حساب و کتاب در خرید( ۴۰%): در هنگام خرید به کسب اطلاعات لازم از منابع مختلف می‌پردازند و برای تمامی خریدها برنامه ریزی مالی دارند. قبل از خرید بررسی‌های آنلاین محصولات را مطالعه می‌کنند، با دیگران مشورت می‌کنند و از تبلیغات برای داشتن بهترین انتخاب بهره می برند.

در مجموع پژوهش مورد نظر با بررسی محورهای رفتاری خانم‌های خانه دار و شیوه خرید آن‌ها اطلاعات جامعه‌ای را در اختیار کسب وکارهای قرار می‌دهد که براین گروه مخاطبان متمرکز و برای آن‌ها خدمت و سرویس ارائه می‌کنند.

 

طراحی گرافیک و تبلیغات آرمیتا اکبری 09123381563

نظر خود را در رابطه با این مطلب بنویسید.

 

منبع:mbanews.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی