graphic design

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

کلیه خدمات طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی هویت بصری طراحی کاتالوگ طراحی بروشور طراحی اینفوگرافیک در تهران

مفاهیم پنهانی رنگ قرمز در طراحی نشان تجاری

يكشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰ ب.ظ

مفاهیم پنهانی رنگ قرمز در طراحی نشان تجاری

متخصصان تبلیغات از مدت ها قبل به این نکته پی برده اندکه یک رنگ خاص می تواند در موفقیت یا شکست، نقشی موثر بازی کند.رنگ مناسب می تواند فروش محصول را افزایش دهد. در این مقاله سعی شده در رابطه با معانی رنگ آبی و نمونه هایی از برندهایی که لوگو قرمز دارند که محبوب ترین رنگ در جهان است بررسی کوتاهی انجام دهیم.

رنگ ها همواره خالق احساسات شورانگیز ثانویه در افرادند و می توانند به آنان احساس سبکی، نرمی، طعم، رایحه، زنانگی و مردانگی ببخشند.

 

در اثبات این موضوع، پژوهشی انجام شد : به گروهی از زن ها دو نمونه از یک کرم زیبایی دادند.یکی از آن ها در قوطی صورتی رنگ و دیگری در قوطی آبی رنگ.از زن ها خواسته شد که بهترین کرم را انتخاب کنند.بیش از ۸۰ درصد زن ها اظهار داشتند که قوطی صورتی رنگ حاوی کرمی موثر تر از دیگری است، اگرچه محتویات هر دو قوطی یکسان بود.

ویا در پژوهشی دیگر که در یک کارخانه آمریکایی انجام گرفت، نشان می دهد که جعبه های سیاه پر رنگ که هر روز جابجا می شدند، از نظر کارگران نسبت به جعبه هایی که به رنگ سبز براق بودند، سبکتر می نمودند.

پژوهشی که در میان ۲۱۰۰۰ نمونه در جهان انجام گرفت محبوب ترین تا منفورترین رنگ ها شناسایی گردید که به ترتیب زیرطبقه بندی میشوند:

 

طراحی گرافیک و لوگو

 

مفاهیم پنهانی رنگ قرمز

رنگ قرمز فشار خون را بالا می برد و موجب تنش عضلانی و فعالیت های تنفسی می شود.قرمز تیره، سنتی محسوب می شود. قرمز شرابی، رنگی پر تجمل و باشکوه تلقی می گردد.قرمز روشن نمادی از قدرت، انرژی و لذت است. این رنگ انسان را وادار به شتابزدگی می کند. استفاده افراطی از این رنگ باعث اضطراب می گردد.رنگ قرمز در تاریکی به خوبی قابل رویت است.وزن رنگ قرمز سنگین است .

برخی برندهایی که از قرمز در لوگو ولوگوتایپ خود استفاده نموده اند

 

 

طراحی لوگو

 

 

 

 

طراحی گرافیک و لوگو

 

 

 

طراحی گرافیک و لوگو

 

 

 

 

 

طراحی گرافیک و لوگو

 

 

طراحی گرافیک و لوگو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صدای رنگ قرمز تیز و پر سر و صداست. از نظر لامسه داغ است و به شکل مربع.

جوانان رنگ خالص و خیره کننده مانند قرمز را دوست دارند و همچنین پژوهش ها نشان داده که توده های فقیر به رنگ های تندی مانند قرمز علاقه مندند.

این رنگ در زمینه سبز درخشان تر به نظر می رسد و تضادقدرتمندی را به وجود می آورد به همین دلیل است که قصاب ها با قراردادن مقداری جعفری روی گوشت آن را تازه تر می نمایانند.

ترکیب رنگ قرمز و سفید، علاوه بر حس پاکیزگی ، برخورداری از شخصیت سالم را تداعی می کند.

 

طراحی گرافیک و لوگو آرمیتا اکبری 09123381563

 

منبع:naserabadi.com

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی