برگ برنده نشان تجاری کوکاکولا چیست
برگ برنده نشان تجاری کوکاکولا ... بطری کمر باریک
کوکاکولا در سال ۲۰۱۰، مبلغ ۲۶۷ میلیون دلار به تبلیغ برند خود در آمریکا اختصاص داد. شعار این برند چه بود؟ آیا «برای همیشه » بود یا «لذت ببرید؟» یا شاید این بود: «آیا این نوشابه است؟» بسیاری از مردم به یاد نمی آورند.چیزی که اغلب افراد به خاطر دارند چیست؟ چه چیزی را نزدیک به ۹۹٪ از جامعه ی آمریکا، دربارهی تبلیغات کوکاکولا به خاطر می آورند؟ هر چه هست، واژه نیست. بیشتر مردم آن بطری «کمرباریک» که مبین پیکتوگرام کوکاکولاست را به خاطر سپرده اند.
بطری کمر باریک ایده اصلی تبلیغات و طراحی لوگو کوکاکولا
لوگو کوکاکولا همان بطری قدیمی
بطری کوکاکولا فقط یک بطری نیست. ایده بصری است که مفاهیمی را در نشان تجاری آن شرکت به ذهن مخاطب فرو کرده است. ایدههایی مانند این که کوکاکولا از میوه ی درجه ی یک کولا تهیه شده، قابل اعتماد است و خود جنس است!
در اگهی های بازرگانی کوکاکولا تصاویر بیش از صداهایی که به گوش میرسند، حرف میزنند. این همان کارکرد ایده بصری است.
اگر بـــه تبلیغات کوکاکولا در چند سال اخیر توجه کرده باشید، متوجه استفاده ی پررنگ تر از این بطری معروف شده اید؛ چه در آگهیهای چاپی، چه در تبلیغات تلویزیونی یا روی بطریها، بسته بندیها و بیلبوردها و حتی روی سربرگها و کارت ویزیتها.
ایده بصری طراحی لوگو این شرکت، تنها عاملی است که باعث شده برند کوکاکولا، گران قیمتترین برند دنیا، با ارزش ۷۰/۵ میلیارد دلار باشد و این را به گروه مشاورهی بین المللی اینتر برند مدیون است.
در اقتصاد جهانی کنونی، یک ایده بصری قدرتمند، نوعی دارایی به حساب می آید و ارزش ویژه ای دارد.
بطری کمر باریک کوکاکولا نماد اعتبار این برند است و «اصل جنس» یاداور این اعتبار
اما «اصل جنس» هنوز در روزنامهها، مجله ها، کتابها و برنامه های تلویزیونی زنده است. این حقیقت، قدرت کلامی ایده را نشان میدهد. همچنین نشان می دهدکه ایدههای کلامی با گذشت زمان قدرت و تأثیر بیشتری پیدا می کنند و تا دههها زنده میمانند.
طراحی گرافیک، لوگو و بسته بندی آرمیتا اکبری 09123381563
منبع:naserabadi.com