graphic design

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

کلیه خدمات طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی هویت بصری طراحی کاتالوگ طراحی بروشور طراحی اینفوگرافیک

نکات مهم در طراحی پوستر فیلم بخش اول

جمعه, ۲۰ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰ ب.ظ

نکات مهم در طراحی پوستر فیلم بخش اول

فیلم های بزرگ فرصت های تجاری بزرگی نیز هستند. فیلم هایی مانند آواتار و سری فیلم های The Dark Knight نمونه های خارجی و سری اخراجی ها و جدایی نادر از سیمین نمونه های داخلی اینگونه فیلم ها هستند. امروزه درآمد بیلیون دلاری در سینما چیز عجیبی نیست. در ایران هم اکثر فیلم های فیلمسازان بزرگ مانند مهرجویی ، کیمیایی ، کیارستمی و . . . بالای چند صد میلیون تومان فروش می کنند. اما تا به حال از خودمان پرسیده ایم که این فیلم ها چگونه انقدر فروش می کنند؟ مخاطب وقتی هنوز فیلم را ندیده چگونه به دیدن فیلم ترغیب می شود؟ جواب این سوالات تنها در یک کلمه خلاصه می شود: تبلیغات. اگر برای فیلمی تبلیغات نشده باشد ، شاید شما هیچ وقت آن را نبینید! حالا چه این فیلم را اسکورسیزی ساخته باشد چه بقال سر کوچه‌تان!! یکی از موثرترین راه‌های بازاریابی فیلم ها پوستر است. شما در این پست یاد می گیرید که چگونه جلب توجه کنید ، علاقه‌ ایجاد کنید و فرد را به سینما بکشانید.

 

 

۱) جلب توجه
 چشم عابران را بدزدید
ساده ترین فرمولی که هر طراحی خوب است بداند ، آیداست. آ از attention به معنی جلب توجه می آید ، ی از interest به معنی علاقه‌مندی و جالب بودن ، د از desire به معنی تمایل و خواست و ا از action به معنی عملکرد و واکنش می آید. این فرمول تا به حال اساس فعالیت های هزاران کمپین تبلیغاتی قرار گرفته است. مهمترین مرحله‌ی این فرمول ، مرحله‌ی اول یعنی همان جلب توجه عابرین و تشویق آنها برای نگاه کردن است. برای جلب توجه عابرین لزومی به استفاده از تصاویر تحریک کننده و پر زرق و برق نیست. اگرچه اینکار یکی از بهترین راه های جلب توجه است و هیچ جای تعجبی ندارد که چرا هالیوود به چنین فیلم هایی روی آورده است! طراحان می توانند با استفاده از تصاویر بازیگران فیلم یا نمایش بخشی از فضای فیلم(کمدی بودن ، عاشقانه بودن ، اکشن ، ترسناک و . . .) درون پوستر ، تا حدودی طرح فیلم را برای بینندگان قابل درک کنند.

پوسترهای فیلم Hangover ، نمونه هایی از پوسترهای کلاسیک این چنینی هستند. هیچ کدام آنها ، زیبایی منحصر به فردی ندارند و هیچ کدامشان طراحی نمادینی هم ندارند. اما استعداد بسیاری در جلب توجه مردم دارند. استفاده از پس زمینه های متحرک و پر زرق و برق ، تصاویر سر و گردن بازیگران فیلم و نور ، از راه هایی هستند که رهگذر را برای چندین دقیقه به پوستر خیره نگه می دارند.

 

طراحی پوستر

 

 نمادگرایی ، نشان دهید به جای اینکه بگویید
تاثیرگذارترین پوسترهای فیلم‌ها ، نمادین هستند و تم(درونمایه‌ی اخلاقی و نمایشی فیلم) را نشان می دهند بدون اینکه به گفتن متوسل شوند. آنها از تصویرسازی استفاده می کنند. حالا این تصویرسازی می توانند کلوزآپ بازیگر وحشت زده‌ی فیلم باشد یا پوتین رزمنده‌ی فیلم(منظورم استفاده از تصویر یک شیء از فیلم است که تا حدودی تم فیلم را نشان می دهد ، است) یا یک گرافیک ساده(مثلا پوسترهای مینیمال – این پست را ببینید). این روش می تواند تاثیرگذاری ، جلب توجه و علاقه مندی را به یکباره ایجاد کند.

Jennifer’s body یک نمونه‌ی کلاسیک از پوسترهای نمادین است. پوستری که تقلید عجیبی (!) از پوستر TrueBlood دارد. در این پوستر از جاذبه‌ی جنسی ، فضا و کنتراست زیاد برای جلب توجه عابر استفاده شده است. این پوستر بینشی درباره‌ی محتوای فیلم هم به شما می دهد. این چنین امکان فروش گسترده‌ی فیلم به بینندگان و طرفداران ژانر ترسناک را ایجاد می کند. تمامی اینها با تصویرسازی انجام شده است.

 

طراحی پوستر

۲) ایجاد علاقه
انگیزه ای برای دیدن فیلم ایجاد کنید


ممکن است زمانی با فیلمی برخورد کنید که استفاده از نمادگرایی و تصاویر انتزاعی ، به خوبی با فیلم همخوانی نداشته باشد. مثلا فیلم شما یک درام جدی یا هیجان انگیز است که نمی توانید با نمادگرایی آن را توضیح دهید. در این حالت استفاده از تصویری که ایده ای درباره‌ی داستان فیلم به بیننده بدهد ، بهترین فکری است که می تواند به ذهنتان برسد. بسیاری از بهترین پوسترهای مدرن فیلم ، از تصاویری استفاده می کنند که بیننده را در وسط یکی از صحنه های فیلم قرار می دهند که کشش و انگیزه زیادی برای دیدن فیلم در بیننده ایجاد می کند. تصاویری که در آن یکی از شخصیت های اصلی فیلم ، در حال حل کردن یک مشکل بزرگ است. شخص به پوستر نگاه می کند و احساس می کند نیاز دارد فیلم را ببیند تا بفهمد چه اتفاقی افتاده است.

طراحی پوستر

 

 

پوستر بالایی فیلم تلقین از این شیوه استفاده کرده است. بیننده با دیدن تصویر بالا چیز زیادی از فیلم دستگیرش نمی شود. فقط می فهمد که فیلم جنبه ای فراواقعی یا شاید هم روانی داشته باشد. شاید درباره‌ی گرم شدن کره زمین یا هرجور حادثه‌ی طبیعی دیگر است. در واقع گرافیست از روی عمد بیننده را گیج و کنجکاو نگه می دارد. چون تنها راه خلاصی از این کنجکاوی حضور در برابر گیشه‌ی سینماست. این نوع از طراحی بهترین شیوه برای طراحی پوستر فیلم های تخیلی و روانی است. ارائه‌ی چنین بینشی سخت است اما با تمرین به راحتی می توانید به آن دست پیدا کنید. می توانید پوستر فیلم هایی که دوست دارید را طراحی کنید. بعضی از هنرجوها تنها زمانی انگیزه‌ی کارکردن پیدا می کنند که پای پول در میان باشد! اول تمرین کنید ، بعد سفارش بگیرید ، کار خوب ارائه دهید و در آخر انتظار پول داشته باشید. در ضمن چنین تمرینات مجموعه ای از نمونه کارهای زیبا و خلاقانه نیز برای شما ایجاد می کند. در نظر داشته باشید که همچنان استفاده از نمادها و رنگ های ساده ای که از دل فیلم بیرون آمده اند ، می تواند یک راه معجزه گر باشد.

 

 

طراحی گرافیک  پوستر بسته بندی آرمیتا اکبری 09123381563

 

منبع:beytoote.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی