تاریخچه طراحی لوگو تویوتا
يكشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰ ب.ظ
تاریخچه طراحی لوگو تویوتا
در این مقاله تصمیم داریم به بررسی تاریخچه لوگو تویوتا بپردازیم. شرکت ژاپنی که در صنعت خودروسازی فعالیت دارد و در سال های 2013 و 2014 عنوان بزرگترین خودروساز جهان را از آن خود کرد.
تویودا تا تویوتا!
«تویوتا» از نام خانوادگی موسس این شرکت به نام ساکیشی تویودا گرفته شده است و تاسیس این شرکت به سال 1926 باز میگردد. این شرکت در سال 1936 برای طراحی یک آرم و نشانه جدید، رقابت عمومی میان طراحان راه اندازی کرد که حاصل آن، تغییر نام تجاری این شرکت از تویودا به تویوتا و همچنین نشان دهنده گسترش این شرکت و بزرگتر شدن آن بود.
بررسی ساختاری و مفهومی لوگو تویوتا
در نگاه اول، لوگوی این شرکت ژاپنی شبیه به یک گاوچرانی است که کلاه بزرگی بر سر گذاشته، اما در واقع این لوگو متشکل از سه شکل بیضی است که به معنای قلب مشتری، قلب محصول و پیشرفتهای تکنولوژیکی و فرصتهای بیحد و مرز تویوتا است. در زبان ژاپنی «Toyo» به معنای «فراوانی» و «ta» به معنای «برنج» است و در باورهای محلی، فراوانی برنج، نشانه فراوانی مال و ثروت است.
در آخر جالب است بدانید که در باورهای محلی عدد هشت به معنای ثروت و فراوانی است و این موضوع یکی از دلایل انتخاب این نام برای شرکت بود. برای درک این موضوع یک بار نام Toyota را بر روی کاغذ بنویسید، با دقت بیشتر میبینید که برای نوشتن این نام، قلم شما هشت مرتبه روی کاغذ مینشیند و برداشته میشود!
حال اگر با دقت و توجه به لوگو تویوتا توجه نمایید میتوانید تک تک حروف TOYOTA را از درون این لوگو به دست بیاورید:
در تصویر زیر می توانید سیر تحول این لوگو در سالهای مختلف را ببینید:
طراحی گرافیک و لوگو آرمیتا اکبری 09123381563
منبع:setashedesign