معانی پنهان لوگوهای معروف بخش دوم
شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰ ب.ظ
معانی پنهان لوگوهای معروف بخش دوم
11. Toblerone
این شرکت معروف شکلات در شهر "برن"، سوئیس، در لوگوی خود تصویر نیمرخ یک خرس را دارد. شهر برن به "شهر خرسها" شهرت دارد.
12. BMW
اغلب تصور میشود قسمت مرکزی لوگوی BMW نماد پرههای هواپیماست و به سابقه فعالیت شرکت در فناوری حملونقل هوایی اشاره دارد. اما این لوگو بخشی از پرچم "باواریا" است، منطقهای در آلمان که شرکت از آنجا نشأت گرفت.
13. LG
لوگوی شرکت الجی چهره یک فرد را نشان میدهد. شرکت الجی این لوگو را نمادی برای حفظ روابط عادی و انسانی با مشتریان خود میداند.
14. Evernote
فیلها به قدرت حافظه بالا شهرت دارند و میتوانند چهره افراد و حوادث را به خاطر بسپارند. به همین دلیل "اورنوت" که یک اپلیکیشن یادداشتبرداری است، از تصویر فیل استفاده کرده است. اما گوش فیل اندکی تا شده است، درست همانطور که افراد گوشه کتاب را تا میکنند تا بدانند تا کجا مطالعه کردهاند.
15. Coca- Cola
در لوگوی معروف کوکا کولا، در فضای بین حرف "O” و "L” میتوان پرچم دانمارک را دید. این تشابه کاملاً اتفاقی بوده و شرکت هرگز از این موضوع برای تبلیغ محصولش در کشورهای اسکاندیناوی استفاده نکرد.
16. Pepsi
باورش سخت است، اما پپسی برای طراحی این لوگو و معانی مخفی در آن بیش از یکمیلیون دلار هزینه کرد. طرحی جدید به موضوعات مرموز و مخفی مانند میدان مغناطیسی زمین، فنگ شویی، ژئودینامیک، نظریه نسبیت و نسبت طلایی اشاره دارد. طراح لوگو گفته به مونا لیزا، پارتنون و حتی رنه دکارت نیز اشاره دارد. رنگهای قرمز، سفید و آبی همیشه نماد پرچم آمریکا بودهاند.
طراحی گرافیک و طراحی لوگو آرمیتا اکبری 09123381563
منبع:faradid.ir