graphic design

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

کلیه خدمات طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی هویت بصری طراحی کاتالوگ طراحی بروشور طراحی اینفوگرافیک در تهران

تاریخچه طراحی لوگو استقلال

شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ب.ظ

تاریخچه طراحی لوگو استقلال

 

طراحی لوگو

در ادامه بررسی لوگو برندهای برتر در این مقاله به بررسی تاریخچه لوگو استقلال خواهیم پرداخت

شاید حتی موسسان استقلال که چند دانشجو و نظامی دوچرخه سوار بودند هم در ابتدا تصور نمیکردند که با تاسیس یک کلاب دوچرخه سواری چه آینده بزرگی در انتظار این نام و برند خواهد بود. در واقع استقلال با نام کلاپ دوچرخه سواران در سال 1324 تاسیس شد و به همین دلیل نماد دوچرخه سواری نشان اصلی این باشگاه شد.

یک لوگو ترکیبی که نام " دوچرخه سواران" به صورت نستعلیق نوشته شده و تصویر یک دوچرخه سوار در وسط این لوگو قرار دارد. بعد ها این لوگو به صورت یک آرم تصویری در آمد و بر روی لباس اعضای باشگاه قرار گرفت.

 

 

                                طراحی لوگو

 

 

چهار سال بعد یعنی در سال 1328 به تاج تغییر نام داد  این تغییر نام به دلیل خرید امتیاز باشگاه دوچرخه سواران توسط پرویز خسروانی بوده است و در نتیجه لوگوی باشگاه نیز تغییراتی داشت. تاج به مهمترین نشان لوگو تبدیل شد و 4 دایره از لوگوی پیشین به لوگوی جدید راه یافتند.

شاید دلیل استفاده از دایره ها جدید الهام گرفتن از لوگو المپیک بوده و شاید هم تنها به دلیل ایجاد هارمونی در تصویر و حفظ عناصر لوگو قبلی ( دایره های چرخ دوچرخه ) بوده است نشان تاج در وسط تصویر به راحتی قابل رویت است و استفاده از دوایر ساده و یک تاج با رنگ طلایی که بر روی آن کار شده است باعث میشود در نگاه اول این نشان گیرا باشد.

                            

طراحی لوگو

 

 

یک سال پس از انقلاب 57 و با تغییر نام باشگاه تاج به استقلال لوگوی جدید شکل گرفت. انتخاب نام جدید باشگاه را به افرادی جون منصور پورحیدری، کردنوری و جلالی نسبت داده اند.

 نکته جالب لوگو جدید حفظ چهار دایره اما به صورت کاملا متفاوت در لوگو فعلی است به طوری که سه دایره کنار هم و یک دایره بزرگ که پوشش دهنده تمامی اجزا لوگو است در قاب اصلی لوگو قرار دارد رنگ آبی این بار نه در پس زمینه که در اجزای لوگو خودنمایی میکند.

در تصویر زیر روند کلی تییرات لوگو استقلال را مشاهده میکنید 

                                            

 

طراحی لوگو

 

 

ستاره های این باشگاه نیز مربوط به قهرمانی این باشگاه در آسیا می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی