graphic design

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

کلیه خدمات طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی هویت بصری طراحی کاتالوگ طراحی بروشور طراحی اینفوگرافیک در تهران

۱۰ نکته مهم برای داشتن بسته بندی های شیک و جذاب

 

آخرین خریدتان را به خاطر می‌آورید؟ چه شد که به آن برند خاص روی آوردید؟ واقعاً به آن کالا نیاز داشتید یا بدون قصد قبلی تصمیم به خرید آن گرفتید؟ حال که حرفش پیش آمد، بیایید با هم صادق باشیم، آن کالای بخصوص را خریداری کردید چون از دید شما خواستنی و جالب توجه بوده، شاید به نظرتان عجیب آید اما واقعیت دارد. بله حق با شما است، قصد خرید شامپو داشتید اما آیا به آن برند خاص نیاز داشتید؟ همان شامپو با آن بسته بندی زیبا، شکیل و گران قیمت؟ بدون تردید نه، این برند را خریده اید چون سبب می‌شود حس خوشایندی به شما دست دهد وگرنه شاید از لحاظ کیفی با شامپو های موجود در سبد محصولات تخفیف دار تفاوت چندانی نداشته است. هدف از بسته بندی دقیقاً همین است؛ بسته بندی آخرین تیریست که از چله کمانتان رها می‌شود تا محصول خود را به فروش رسانید، البته مشروط بر آن که در حین طراحی و تولید بسته بندی خلاقیت به خرج داده، دقیق و حساب شده عمل کنید.

بسته بندی یک کالا نگاه ها را به سوی خود جلب می‌کند، پیام برند را در گوش مخاطب زمزمه می‌کند و باعث می‌شود حس و حال خوبی را تجربه کنند. این که بدانید به چه ترفند مجالی برای عرضه اندام در میان رقبا بیابید و کاری کنید که محصولاتتان در ویترین فروشگاه ها خوش بدرخشند، بسیار دشوار است اما اگر نکات زیر را آویزه گوشتان کنید و از بسته بندی های شیک و شگفت انگیز زیر الهام بگیرید، می‌توانید اطمینان یابید که محصولاتتان در میان انبوه کالاها متمایز و متفاوت ظاهر خواهند شد. با هم چند نمونه را بررسی می کنیم:

۱. جذابیت الگوها را دست کم نگیرید

با استفاده از طرح ها و الگوها می‌توانید یک حال و هوای متفاوت و در عین حال ساده و بی آلایش به بسته بندی هایتان ببخشید. 

 

۲. از فضاهای موجود نهایت بهره را ببرید

در حین طراحی و خلق یک بسته بندی باید از سانت سانت فضاهای موجود کمال استفاده را ببرید. 

 

 

طراحی بسته بندی

۳. از سادگی نهراسید.

برخی اوقات کلید موفقیت شما در گرو سادگیست و این مسئله در مورد بسته بندی های نامبرده در این مقاله کاملاً صدق می‌کند.

 

 

طراحی گرافیک طراحی بسته بندی

۴. تجربه ای بی بدیل برای مخاطبین خود به ارمغان آورید.

واکنش فردی که قرار است با محصول شما تعامل برقرار کند را در ذهن خود مجسم کنید. در این مثال با یک کفش مجلسی و بسیار شیک طرف هستیم، کالای لوکسی که پیش از جای گرفتن درون جعبه کفش داخل آستری کیسه مانند می‌رود تا مبادا گرد و غبار بر روی آن بنشیند. خریدار ابتدا جعبه را باز می‌کند و سپس با کفش هایی مواجه می‌شود که در کمال خوش سلیقگی درون کیسه ای زیبا جا خوش کرده اند. با این حرکت ساده جنبه ای لوکس و تجمل گرایانه به محصول خود بخشیده اید و در عین حال یک دلیل منظقی به خریداران داده اید تا برای تجربه کردن حسی خوشایند و بی نظیر چند دلار بیشتر بپردازند.

 

 

طراحی بسته بندی

 

۵. باید میان بسته بندی و محصولات خفته در دل آن هارمونی و هماهنگی وجود داشته باشد و این دو مکمل یکدیگر باشند.

طرح بسته بندی باید مکمل محصولاتی باشد که در آن جا گرفته اند. بسته بندی نمایش داده شده در تصویر فوق ساده و طبیعیست، درست به مانند موادی که درون آن قرار دارند. پیش از خرید محصول می‌توانید مشاهده کنید که چه اقلامی درون بسته بندی وجود دارد تا خریدی هوشمندانه را تجربه کنند. در واقع با یک تیر دو نشان می‌زنید؛ با یک شفاف سازی ساده مشتریان را تحت تأثیر قرار می‌دهید و به همه نشان خواهید داد که تا چه اندازه به محصولاتتان اطمینان دارید و بدان افتخار می‌کنید.

 

 

طراحی بسته بندی

۶. بسته بندی باید بامزه و جالب باشد.

اگر می‌توانید یک بسته بندی بامزه و دوست داشتنی ارائه دهید، این فرصت را غنیمت بشمارید. این بسته بندی در حین سادگی بسیار جالب و دلنشین است؛ میان تصاویر و محصول درون بسته بندی ارتباطی ناگسستنی وجود دارد که سبب گردیده حاصل کار درخششی چشم گیر داشته باشد. رنگ ها هارمونی بی نظیری با محصول درون بسته بندی دارند و شخصیت کارتونی با ولع مشغول خوردن توت هاست و به بیننده نشان می‌دهد که با یک محصول بسیار مرغوب و با کیفیت طرفند.

 

 

۷. کلیشه ها را کنار بگذارید.

اگر بازار محصول شما به شدت رقابتی بوده و شمار تولیدکنندگان آن کالای بخصوص بسیار است، لاجرم باید سنت شکنی کرده، ابتکار عمل را به دست بگیرید و به شیوه ای کاملاً نوین و متفاوت محصول خود را به معرض نمایش بگذارید. به بسته بندی زیبا و قابل تحسین این برند نگاه کنید، تولید کننده بر خلاف عرف رایج در این صنعت تصمیم گرفته به جای استفاده از شیشه های بسته بندی و ظرف های پلاستیکی، برای بسته بندی محصولات خود از ظروف ساخته شده از موم بهره بگیرد. اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود؛ پس از اتمام عسل درون بسته بندی می‌توانید ظرف آن را سر و ته کنید و فتیله پنهان شده در کف آن را آتش زنید تا ظرف عسل به یک شمع زیبا تبدیل شود و در نهایت هیچ پسماندی از خود به جای نگذارد.
 

طراحی بسته بندی

 

۸. الهام بخش و ایده گرا باشید.

اگر گمان می‌کنید محصولتان ارزش هدیه داده شدن را دارد، این ایده را به مشتریان خود القا کنید. تولید کننده این لیموناد باور دارد که می‌تواند آن را هدیه داد، به همین خاطر کاغذی زیبا و جذاب به دور آن پیچیده است. کاغذ سفید مرغوبی که بطری را در بر گرفته و از آن محافظت می‌کند.  وقتی بطری را باز می‌کنید، این کاغذ هم پاره می‌شود و ناخودآگاه تجربه باز کردن یک هدیه را در ذهن مشتری تداعی می‌کند.

 

طراحی بسته بندی

 

۹. سبک منحصر به فرد خود را پایه ریزی کنید.

هیچ ضرورتی ندارد که تصاویر و طرح هایتان واقع گرایانه باشند. اگر می‌توانید سبک خاص خود را در پیش بگیرید، لحظه ای تردید به دلتان راه ندهید، تصاویر را به شیوه ای متفاوت طراحی کرده و آن را در بافت بسته بندی خود نهادینه کنید. تصویر به کار رفته در این بسته بندی ساده و متمایز است، گیسوانی که در تمام قسمت های بسته جریان دارند و یک الگوی زیبا در پیش زمینه خلق کرده اند. در نگاه نخست متوجه نمی‌شوید که با چه الگویی سر و کار دارید اما وقتی موشکافانه به آن می‌نگرید متوجه مویی می‌شوید که در هر طرف افشان شده است.
 

طراحی بسته بندی

 

۱۰. خود را از شر قید و بندها برهانید.

نباید خود را  به ایده های ابتدایی و مرسوم در صنعتتان محدود کنید. تولید کننده این صابون تصمیم گرفته تا به جای استفاده از بسته بندی های رایج و متداولی که از یکسو باز می‌شوند، یک بسته بندی کتابی و تاشو را برای محصول خود برگزیند. با همین ترفند ساده توانسته توجه ها را به سوی برند خود سوق دهد و یک بسته بندی خاص و متفاوت ارائه دهد که جنبه ای شیک و تزئینی داشته و می‌توان حتی پس از تمام شدن صابون از آن استفاده کرد.

طراحی بسته بندی

 

طراحی گرافیک بسته یندی و تبلیغات آرمیتا اکبری 09123381563

 

منبع:safapack.com

 

  • طراحی گرافیک بسته بندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی