graphic design

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

کلیه خدمات طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی هویت بصری طراحی کاتالوگ طراحی بروشور طراحی اینفوگرافیک

المان های اصلی طراحی پوستر

يكشنبه, ۸ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۵۸ ب.ظ

المان های اصلی طراحی پوستر

طراحی های گرافیکی از المانهای مشخصی مانند عکس، رنگ ف فرم و نوشتار یا متن  تشکیل می شوند. پوستر نیز از طرح گرافیکی دیگر مستثنی نمی باشد.

عکس

عکس: در طراحی پوستر از عکس می توان به عنوان المان اصلی طراحی استفاده کرد.عکس های به کار رفته در پوسترها به دو گونه می باشند

عکاسی صنعتی:
که در این نوع عکس خود کالا یا خدمات موضوع عکس می باشد. به این تصاویر، تصاویر مستقیم می گویند.

عکس های تبلیغاتی:

که در این نوع عکس ها المان یا تصویری به طور غیر مستقیم موضوع و هدف از پوستر را القا می نماید. به این تصاویر، تصاویر غیر مستقیم می گویند.

با توجه به اینکه عکس یا اصولا تصاویر بیشترین ارتباط را با مخاطب برقرار می نماید، و می تواند در همان نگاه اول تاثیر خود را بر مخاطب گذاشته و پیام مورد نظر را به وی منتقل نماید تاکید می کنیم که داشتن یک عکس خوب و با کیفیت بالا می تواند نقش بسیار مهمی در کارایی پوستر شما ایفا نماید.

طراحی پوستر

 

رنگ

رنگ:  رنگها نقش بسیار مهمی زا در طراحی پوستر ایفا می کنن پس بهتر است در استفاده از رنگ در پوسترها، مفاهیم رنگ ها در نظر گرفته شود. از آنجا که پوسترها وسیله تبلیغات هستند، استفاده صحیح از رنگها می تواند در اثربخشی آن یا موفقیت اطلاع رسانی آن سهم قابل توجهی داشته باشد. با توجه به اینکه هر رنگ تاثیر روانی و تحجسمی خاصی را داراست باید در طراحی هر پوستر از رنگهای مناسب استفاده گردد به عنوان مثال رنگ های گرم به دلیل تاثیری که بروی بیوشیمی بدن می گذارد افزایش هیجان و ضربان نبض را در پی دارند و رنگ های سرد به دلیل تاثیر متقابل آن با رنگ های گرم، احساس آرامش و اطمینان را به بیننده منتقل می کنند.

طراحی پوستر

 

فرم

فرم: فرم ها، همان اشکال و نمادهای بکار رفته در تصاویر پوسترها می باشد که هرچه خلاقانه و تصویرسازی شده باشد در نظر، ماندگارتر و تاثیرگذارتر خواهد بود. فرم ها نیز مانند رنگ ها دارای مفاهیم بصری متفاوت هستند و در انتخاب آنها در تبلیغات باید دقت فراوانی کرد. به عنوان مثال استفاده از خطوط شکسته یا خطوط منحنی در هر تصویر معانی متفاوتی خواهند داشت.

طراحی پوستر

 

نوشتار یا متن

نوشتار:   یکی از مهمترین عناصر ارتباطی در پوستر بعد از تصویر، نوشته یا متن تصویر پوستر است که معمولا شامل تیتر و توضیحات است، کهدر این راستا استفاده از فونت مناسب اهمیت بسزایی در طراحی پوستر دارد که مانند سایر المانهای پوستر می بایست با دقت انتخاب شود و باید با هدف و موضوع پوستر تناسب داشته باشد.  به عنوان مثال فونت مورد استفاده در طراحی پوستر یک رویداد تاریخی، با یک پوستر تولید محصولات کودکانه کاملا متفاوت است. استفاده از فونت تا جایی پیش می رود که گاهی ممکن است تمام ایده طراحی یک پوستر بر پایه نوشتار سوار گردد.

 

طراحی پوستر

 

نکاتی در طراحی پوستر

استفاده از المانهای فونت و فرم و رنگ با آن شیوه که در مبحث عناصر تشکیل دهنده پوستر به آن اشاره کردیم، قانون و قاعده بی قید و شرط برای طراحی پوستر نیست و موقعیت و خلاقیت طراح است که فرم، شکل، رنگ و فونت و در نهایت تصاویر را کنار هم می چیند.

همیشه زیبایی، در شلوغی و تصاویر زیاد نمی باشد. گاهی زیبایی در سادگی خلاصه می شود و باید به سادگی بیشتر فکر کنید. زیرا مفاهیم بصری در تصاویر ساده تر، زودتر و سریعتر، راحت تر و مستقیم تر منتقل می شوند و همیشه تاثیر گذاری در انتقال سریع مفهوم میباشد. چون پوستر یک وسیله تبلیغاتی است بنابراین پیام آن نباید مبهم باشد و برداشت های متفاوتی از آن شود. این موضوع به اثر بخشی پوستر ضربه وارد میکند. برای طراحی پوستر هیچ قاعده و قانون حتمی وجود ندارد. البته معتقدیم اصولا در طراحی گرافیکی، قانونی مشخصی وجود ندارد. طراح گرافیک از محدود شدن بیزار است پس بهتر است از ابتدا خواسته ها و هدف خود را از طراحی پوستر با او در میان بگذارید تا طراح بتواند یک کار خلاقانه و هدفمند برای شما طراحی کند.

در ادامه چند نمونه پوستر را مشاهده می کنید:

طراحی پوستر

طراحی پوستر

طراحی پوستر

طراحی پوستر

طراحی پوستر

طراحی پوستر

 

 آرمیتا اکبری- طراحی گرافیک- طراحی پوستر- 09123381563

 

 

منبع: novik.ir با مقداری دخل و تصرف.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی