graphic design

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

کلیه خدمات طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی هویت بصری طراحی کاتالوگ طراحی بروشور طراحی اینفوگرافیک در تهران

 که نمیدانیدNikeنکته درباره لوگوی نایکی  5

محصولات نایکی و نشان معروف آن‌را همه جا می‌توان دید. نایکی یکی از به‌یاد ماندنی‌ترین برندهای آمریکایی است که در همه‌ی جای دنیای با دیدن لوگوی آن به‌سرعت و به‌راحتی قابل شناسایی است.
این برند با بیش از ۴۴۰۰۰ کارمند در ۷۰۰ شعبه، واقع در ۱۲۰ کشور در حال فروش محصولات خود است. این شرکت به غیر از کفش‌های ورزشی معروف خود، جحم بالایی از سایر محصولات را نیز به فروش می‌رساند.
در پس لوگوی ساده و در عین حال خلاقانه‌ی نایکی که تنها از دو خط منحنی تشکیل شده است، یک فهرست طولانی از شایعه و داستان‌های حقیقی نهفته است.

 

طراحی لوگو

 

۱. لوگوی نایکی فقط در ازای ۳۵ دلار طراحی شد!
«کارولین دیویسون» این لوگو را طراحی کرد. او در دانشگاه پورتلند استیت در رشته‌ی طراحی گرافیک مشغول به تحصیل بو. سال ۱۹۷۱ یکی از موسسین شرکت به نام فیل نایت به کارولین مراجعه کرد و از او خواست تا در مدت کوتاهی لوگوی شرکت را طراحی کند. کارولین ایده‌های بسیاری ارائه داد و در نهایت نایت علامت تیک را از میان آن‌ها انتخاب کرد.
نایت از لوگوی انتخاب‌شده چندان راضی نبود و به دیویسون گفت که طراحی او را دوست ندارد ولی بین سایر طراحی‌ها او را جذب کرده است. دیویسون بابت طراحی این لوگو تنها ۳۵ دلار (ساعتی ۲ دلار) دریافت کرد که بعدها تبدیل به یکی از معروف‌ترین لوگوهای جهان شد. دیویدسن  طراحی  برای  Nike  را  تا  سال ۱۹۷۵ ادامه  داد.
شرکت  نایک  در نهایت  از  این  طراح  گرافیک  تقدیر  کرد. آن‌ ها  یک  مهمانی برای  او  ترتیب  دادند  و  سهم  قابل  توجهی  از  سهام  شرکت،  یک  الماس  و  یک  حلقه‌ ی  طلا  با  لوگوی  به  یاد ماندنی‌ اش  به  او  هدیه  دادند.


طراحی لوگو


۲. لوگوی نایکی نمادی است از بال خدای پیروزی در یونان
نام نایکی برگرفته از نام یکی از خدایان یونانی است. در داستان‌های یونانی آمده است که نایکی، خدای پیروزی تعداد بی‌شماری از جنگجویان شجاع را تحت تاثیر قرار داده و باعث شده است تا در مبارزات سرزمین خود پیروز شوند. این بال‌های نایکی بود که به جنگجویان جسارت و انگیزه می‌بخشید تا راهی میدان نبرد شوند. بعضی از متخصصان معتقدند ایده‌ی اصلی لوگوی نایکی الهام گرفته از این داستان یونانی است.
طراحی لوگو


۳. لوگوی نایکی برای مدت بسیار طولانی به‌رنگ قرمز بوده است
لوگوی اصلی نایکی مانند لوگوی امروزی آن مشکی نبود. رنگ سفید و قرمز تا سال‌ها به‌عنوان رنگ‌های اصلی لوگو استفاده می‌شدند. دلیل استفاده از این دو رنگ این بود که قرمز نشان انرژی، عشق و لذت و سفید نشان کیفیت، اصالت و جذابیت یک برند است. بعدها شرکت نایکی رنگ لوگو را تغییر داد تا براق، شفاف و درجه یک به نظر برسد.
طراحی لوگو


۴. اولین تیک روی کفش‌های کتانی ظاهر نشد
اولین تصویری که لوگوی نایکی به ذهن می‌آورد، کفش‌های ورزشی منحصر به‌فرد آن است. با این حال اولین محصولی که برای اولین بار لوگوی نایکی را با خود به همراه داشت کفش کتانی نبود بلکه کفش‌های فوتبال بودند. شرکت نایکی سال ۱۹۷۱ برای اولین بار کفش‌های فوتبال خود را با لوگوی نایکی به بازار عرضه نمود. این کفش ها اواین محصولاتی بودند که لوگوی نایکی را به همراه داشتند. نمایشگاه عرضه ی کفش های فوتبال با قیمت ۱۶ دلار و ۹۵ سنت، به دلیل بارندگی و هوای سرد به خوبی برگزار نشد و نایکی در مقابل سایر رقبای خود که در آن زمان برندهای معروفی بودند، شکست خورد. در همین زمان بود که نایکی تمرکز خود را روی کیفیت و دوام کفش‌های تنیس، بسکتبال و دو گذاشت.
طراحی لوگو


۵. شعار برند نایکی برگرفته از آخرین جمله‌ی یک قاتل سریالی است
هرگاه به لوگوی نایکی می‌اندیشیم، شعار معروف آن نیز در ذهنمان مرور می‌شود: فقط انجامش بده (Just Do It) . این جمله مدت‌هاست که جزو بهترین شعارهای تبلیغاتی محسوب می‌شود. در واقع این شعار به‌عنوان یکی از پنج شعار برتر تبلیغاتی در قرن بیستم شناخته شد.


طراحی لوگو


ولی خبر حیرت‌انگیز این که این شعار برگرفته از آخرین کلمات یک قاتل سریالی است. «دن ویدن» که این شعار را نوشته، گفته آن‌را از یک قاتل آمریکایی (اهل یوتا) به نام «گری گیلمور» الهام گرفته است. این فرد سال ۱۹۷۷ به جرم دزدی از دو مرد و در نهایت کشتن آن‌ها محکوم به مرگ شد. گفته می‌شود گلیمور زمانی که در مقابل جوخه‌ی آتش –تیراندازان- قرار گرفت، گفت «”انجامش بدید».

 

طراحی گرافیک لوگو، بسته بندی، پوستر..... 09123381563

 

منبع:rangmagazine

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی