graphic design

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

کلیه خدمات طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی هویت بصری طراحی کاتالوگ طراحی بروشور طراحی اینفوگرافیک

تعریف پوستر و تاریخچه آن

دوشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۸ ب.ظ

پوستر چیست؟

پوستر (poster) یا دیوارکوب که به آن اعلان نیز می‌گویند طرحی گرافیکی در یک صفحه است که برای ارائه محتوا در یک نگاه به مخاطبان استفاده می‌شود. صفحات کاغذی که عمدتاً ابعاد آنها A4، A3 یا 50 در 70 و 100 در 70  سانتی‌متر است،هرچند در ابعاد دیگری هم بسته به نوع کار طراحی می‌شوند که بر روی آن‌ها نوشته‌ها، طرح‌ها، نقاشی‌ها چاپ شده‌است.

پوستر ها به منظور نصب شدن بر روی دیوارها یا دیگر سطوح عمودی تعبیه شده‌اند.

پوسترهای معمولی از نقاشی و نوشته تشکیل شده‌اند اما ممکن است یک پوستر دارای نقاشی یا نوشته تنها باشد. آن ها ممکن است برای جلب توجه یا اطلاع‌رسانی بر روی دیوارها و دیگر مکانهای تبلیغاتی چسبانده شوند.

اهداف آن ها چند منظوره است، یک پوستر ممکن است برای تبلیغات باشد یا برای تکثیر یک اثر هنری با هدف اقتصادی و فرهنگی و فروش ارزان قیمت از آن استفاده شود. از آن ها برای امور آموزشی هم استفاده زیادی می‌شود.

عموما اعلانها به صورت عمودی (Portrait) طراحی می‌شوند ولی در مواردی می توان آن‌ها را به صورت افقی(Landscape)  نیز طراحی کرد.

معنی لغت پوستر

پوستر (Poster) واژه‌ای انگلیسی است، و در فارسی اعلان نام‌گذاری شده‌است. واژه‌ای دیگری که برای این مفهوم در ایران تا حدودی مورد استفاده قرار می‌گیرد واژه فرانسوی:  آفیش واژه آلمانی: پلاکات 

تاریخچه پوستر

اولین پوستر ها بر روی چوب طراحی می‌شدند و تاریخ شروع و ابداع آن ها به اواخر قرن نوزده میلادی در انگلستان باز می‌گردد.

در اواخر قرن نوزدهم، پوسترهای دو نقاش فرانسوی (ژول شره) و (تولوز لوترک) تأثیر چشمگیری بر روند طراحی این اعلان ها داشته‌اند. بعضی به ژول شره لقب «پدر پوستر» را داده‌اند، پوسترهای لوترک، بر اساس قدرت او در طراحی و شناخت رنگ و مهارتش در لیتوگرافی و نیز تأثیرپذیری از باسمه‌های ژاپنی بنا گردیده و اگر چه بیش از ۳۰ عدد از او بر جای نمانده‌است، ولی همین آثار معدود تأثیر زیادی بر هنر پوستر سازی داشته و برای بسیاری از هنرمندان راهگشا بوده‌است.

پس از جنگ جهانی دوم  هنر گرافیک رنگ و بوی بهتری به خود گرفت و کم‌کم به صورت چاپ بر روی کاغذ و مقوا در سراسر جهان گسترش یافت.

 

طراحی گرافیک طراحی پوستر

پوستر عطر ویو-ویولت، اثر لویی رید.این اثر با عنوان «ویو-ویولت جدید را امتحان کنید» در سال ۱۸۹۵ میلادی، با استفاده از تکنیک چاپ‌سنگی منتشر شد.

 

طراحی گرافیک طراحی پوستر

پوستر شرکت آلمانی سی. بِک‌اشتاین در اوایل دهه ۱۹۲۰ میلادی برای تبلیغ پیانوی مدل «رویال گراند».

 

 

طراحی گرافیک طراحی پوستر

یک پوستر آموزشی به مناسبت «هفتهٔ کتاب‌خوانی» به تاریخ ۱ الی ۷ نوامبر ۱۹۶۴ میلادی. اثر برونو موناری

 

پوستر در ایران

طراحی پوستر در ایران نیز با نخستین اعلان‌های چاپ سنگی که برای نصب روی دیوار طراحی شده بودند آغاز می‌شود که در آن‌ها پیام توسط واژه‌ها به مخاطب منتقل می‌شد و خط رایج نستعلیق بود، در تاریخچه پوستر ایرانی نخست به نوعی تصویرسازی تزیینی برمی‌خوریم که فضاسازی و موضوع مذهبی داشته و هنوز هم گاهی نمونه‌هایی از آن دیده می‌شود. حدود صدوپنجاه سال قبل، هنرمندان ایرانی برای تبلیغات دینی بنا به تقاضای افراد یا نیاز جامعه، با توسّل به فنون ساده (گاه به‌صورت نوشتاری و گاه تصویری) همراه با آرایش‌ها و نقوش زیبا و خطی‌خوش تهیه می‌کردند.

چگونگی استفاده از المان‌های فونت، فرم و رنگ در طراحی، قانون و قاعده خاصی ندارد و موقعیت و خلاقیت طراح است که فرم، شکل، رنگ و فونت و در نهایت تصاویر را کنار هم می‌چیند. بهتر است قبل از هرچیز به طرح های ساختار شکنانه نیز فکر کرد. زیرا ساختارشکنی، در بیشتر موارد، پویایی را نشان می‌دهد و نشان می‌دهد در پشت طراحی، تفکری متفاوت از قوانین و قواعد تکراری و کلیشه‌ای وجود دارد.

نباید از تصاویر و المان‌های گرافیکی تزئینی اضافی استفاده کرد. همیشه زیبایی، در شلوغی و تصاویر زیاد نیست. گاهی زیبایی در سادگی متجلی است زیرا مفاهیم بصری در تصاویر ساده‌تر، سریع‌تر و راحت تر منتقل می‌شوند.

 

طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی لوگو آرمیتا اکبری  09123381563

 

منبع:infogramer.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی