graphic design

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

کلیه خدمات طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی هویت بصری طراحی کاتالوگ طراحی بروشور طراحی اینفوگرافیک

آشنایی با ده خوراکی زنجیره ایی سراسر دنیا

يكشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۸ ب.ظ

آشنایی با ده خوراکی زنجیره ایی سراسر دنیا

مک دونالد Mc Donald's

بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان است، که با بیش از ۳۶٬۹۰۰ شعبه در ۱۱۹ کشور، روزانه به ۶۴ میلیون مشتری سرویس می‌دهد.[۱] محصولات مک‌دونالدز عبارتند ازهمبرگر، چیزبرگر، مرغ، سیب زمینی سرخ کرده، صبحانه، نوشابه‌ها و بسیاری موارد دیگر که گاهی برحسب ذائقه یا فرهنگ محلی تغییراتی می‌کند. اخیراً شروع به عرضه سالاد، ساندویچ لقمه‌ای و میوه نیز کرده‌است. بسیاری از مک‌دونالدها مکانی برای بازی کودکان دارند.

 

استارباکس Starbucks

 شرکت کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای آمریکایی است، که با در اختیار داشتن شبکه گسترده‌ای از ۲۸٫۲۱۸ شعبه در کشورهای مختلف، بزرگ‌ترین کافی‌شاپ زنجیره‌ای در جهان محسوب می‌شود.[۲] شرکت استارباکس در سال ۱۹۷۱ توسط جری بالدوین، زو سیگل و گوردون بوکر تأسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در ساختمان استارباکس سنتر، در شهر سیاتل، ایالت واشینگتن مستقر می‌باشد.

 

بِرگر کینگ Burger king

که با نام مخفف BK هم خوانده می‌شود، یک رستوران‌های زنجیره‌ای است که محصولات آن بیشتر شامل همبرگر است. همانند مک دونالدز، برگر کینگ در بسیاری از کشورهای جهان شعبه دارد. اولین شعبه از این رستوران در سال ۱۹۵۴ در شهر میامی در ایالت فلوریدا در آمریکا افتتاح شد و دفتر مرکزی آن نیز در همین شهر واقع است [۲].

ساندویچ مخصوص این رستوران وُپِر(whoper) می‌باشد که یک نوع همبرگر است که با سس مخصوص، خیارشور، کاهو و گوجه و نان همبرگری و... طبخ می‌شود.

 

 

 

 

کی اف سی : KFC

 Kentucky Fried Chicken  به معنای مرغ سوخاری کنتاکی)، نام یک رستوران زنجیره‌ای آمریکایی است که در سال ۱۹۵۲ توسط کلونل هارلند ساندرز در ایالت کنتاکی آمریکا آغاز به کار کرد و همینک در بیش از یکصد کشور جهان دارای بیش از سیزده هزار رستوران است. در حدود هفتصد و پنجاه هزار نفر در سراسر جهان در رستورانهای کی‌اف‌سی به صورت مستقیم و غیرمستقیم کار می‌کنندمرغ سوخاری غذای اصلی این رستوران‌ها را تشکیل می‌دهد.

 

ساب وی Subway

شرکت غذاخوری آمریکایی است، که در زمینه مدیریت بر مجموعه‌ای از رستوران‌های زنجیره‌ای فعالیت می‌کند. رستوران‌های زنجیره‌ای ساب‌وی در سال ۱۹۶۵ توسط فرد دلوکا تأسیس شد و هم‌اکنون مالک شبکه‌ای از ۴۴٬۸۳۴ شعبه در ۱۱۲ کشور می‌باشد و بعنوان بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان شناخته می‌شود.

 

 

پیتزا دومینو  Domino's Pizza

شرکت غذاخوری آمریکایی است، که در زمینه ارائه پاستا، پیتزا، دسر و ساندویچ رپ فعالیت می‌نماید.

شرکت دومینوز پیتزا در سال ۱۹۶۰ توسط تام موناگهان راه‌اندازی شد و در حال حاضر با بیش از ۱۰٫۰۰۰ شعبه در کشورهای مختلف، به‌عنوان بزرگترین پیتزافروشی زنجیره‌ای جهان شناخته می‌شود، ولی در ایالات متحده پس از پیتزا هات در رتبه دوم قرار دارد.

 

پیتزا هات pizza hut

نام یک رستوران زنجیره‌ای بین‌المللی است که طبق آخرین آمار (مارس ۲۰۱۸) ۱۶,۷۹۶ شعبه در ۱۰۰ کشور جهان دارد. مرکز سرپرستی تمامی شعب در شهر آدیسون، تگزاس واقع است و بنیانگذاران آن دن کارنی و فرانک کارنی (برادر) با سرمایه ای حدود ۶۰۰ دلار که از مادر خود قرض گرفته بودند در سال ۱۹۵۸ افتتاح کردند.این کمپانی در سال 1977 توسط پپسی خریداری شد و بعد ها به شرکت دیگری فروخته شد که صاحب رستوران کی اف سی نیز هست.

تاکو بل 

رستوران‌هایی زنجیره‌ای در کشور آمریکا هستند که غذاهای فوری در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. تاکو بل شعبه‌های مختلفی در شهرهای مختلف دنیا دارد. نخستین شعبه تا کوبل در سال ۱۹۶۲ میلادی و در شهر دونی کالیفرنیا افتتاح گردیدناچوس از انواع غذاهای مکزیکی است که در فهرست غذاهای این رستوران‌ها می‌باشد.[۲][۳]

وندیز  : Wendy's

یک رستوران فست‌فود زنجیره‌ای است. وندیز به وسیله دیو تماس در نوامر ۱۵، ۱۹۶۹، در کلمبوس، اوهایو، ایالات متحده تأسیس شد. در مارس ۲۰۱۰، وندیز بعد از مک‌دونالدز و برگر کینگ، با داشتن ۶،۶۵۰ شعبه، سومین بزرگترین فست‌فود همبرگر اعلام شد.

 

وایت کستل White Castle 

فروشگاه زنجیره‌ای همبرگر در ایالات متحده می‌باشد که ۳۷۷ شعبه در ۱۳ ایالت دارد و بزرگترین فروشگاه در ایالت‌های غرب میانه آمریکا محسوب می‌شود. این رستوران اولین رستوران زنجیره ای فست‌فود در ایالات متحده می‌باشد. در سال ۲۰۱۴ مجله تایم این مجموعه رستوران را به عنوان موثرترین ساندویچ همبرگر در تمامی دوران اعلام کرد

 طراحی گرافیک و تبلیغات 09123381563

منبع: ویکی پدیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی