graphic design

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

کلیه خدمات طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی هویت بصری طراحی کاتالوگ طراحی بروشور طراحی اینفوگرافیک

تاریخچۀ لوگوی McDonald

شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ب.ظ

تاریخچۀ لوگوی McDonald

تاریخچۀ لوگوی McDonald، پیشینۀ جالب برند اشتها آور و کاملاً آشنایی را در بر می گیرد. مطالعۀ تاریخچۀ لوگوی McDonald خالی از لطف نیست. مک دونالد، نام برند معروفی است که متعلق به رستوران های زنجیره ای فعال در زمینۀ fast food است که کمتر جایی از دنیا را می توان سراغ گرفت که نماینده ای از مک دونالد را نداشته باشد. 

 

طراحی لوگوی مک دونالد

شهرت همبرگرهای مک دونالد دور دنیا را پیمود و از محدودۀ زمان و مکان فراتر رفت و جاودانه گردید. مک دونالد، نام یکی از برادران دونالد، دیک و مک بود که رستوران کوچک خود را در کالیفرنیا اداره می کردند. 

ابتکار عمل این دو برادر در این بود که تمرکز خود را بر تولید محصولات خوراکی محدود بگذارند و در عوض تلاش در برخورداری از کیفیت مطلوب را سرلوحۀ کار خویش قرار می دادند. 

ایدۀ برندسازی تجارت مک دونالد

در مرور تاریخچۀ لوگوی McDonald، اما نام شخص دیگری مطرح است. گسترش کسب و کار مک دونالد ها و پیمودن عرصه های جهانی، دیگر حاصل مغز متفکر دیگری بود. ری کراک، نامی است که بر پیشانی برند جهانی مک دونالد، تا ابد حک شده است. 

مردی که با رویای ثروتمند شدن خودش، در پی راهی برای نیل به مقصود به هر دری می زد و در سن 57 سالگی، به آنچه در طلبش روزگار درازی رویاپردازی کرده بود، دست یافت. مدتی بود که در کار عرضۀ دستگاه های مخلوط کن بود. 

اوضاع طوری پیش نمی رفت که روحیۀ جاه طلبی ری کراک را اقناع کند. یک روز که سفارشات را بررسی می کرد، متوجه شد که یک رستوران در کالیفرنیا، 8 دستگاه مخلوط کن سفارش داده است. 8 دستگاه مخلوط کن برای یک رستوران معمولی در سال 1954 عجیب می نمود و ذهن کنجکاو کراک را راهی این رستوران جنجالی کرد. 

خریداری انحصار نام McDonald

در بحث از تاریخچۀ لوگوی McDonald با ری کراک به رستوران برادران دونالد با نام سن برناردینو می رسیم. ری کراک متوجه شد که این دو برادر با تمرکز ویژه روی کیفیت همبرگرها و اغذیۀ دیگر خود، و نیز طرز تهیۀ ویژه برای همبرگرها به موفقیت مطلوبی دست یافته اند. 

طراحی لوگوی مک دونالد

 

منویی با آیتم های اندک از قبیل برگرها و سیب زمینی سرخ کرده و چند نوع نوشیدنی رمز موفقیت یک رستوران کوچک بود. ری کراک ایدۀ گسترش رستوارن های مک دونالد را در سراسر آمریکا به برادرها داد و کمی بعد شرکت McDonald را تأسیس کرد. 

پنج سال از این تاریخ سپری شد و این ایده به قدری کارآمد بود که ری کراک توانست انحصار برند مک دونالد را خریداری کند. وی در سال 1958 صدمین میلیون همبرگر مک دونالد را به فروش رساند! 

مک دونالد با شعار کیفیت، خدمات و نظافت

مرور تاریخچۀ لوگوی McDonald، دروس زیادی به ما می دهد. درس هایی که قوۀ کنکاش و ایده پردازی و پیوسته دنبال راه پیشرفت و تصاحب صحیح بازار بودن را در ما فعال می سازد. و در این میان نقش لوگوی مک دونالد هم مطرح است. ری کراک استراتژی خاصی داشت. 

در مجموع تکیۀ ویژه بر رعایت یک سری نکات، باعث جا افتادن کسب و کار مک دونالد گردید. در جایی گفته بود که "من اگر یک آجر برای هر زمان داشتم عبارت کیفیت، خدمات، نظافت و ارزش قائل شدن را تکرار می کردم و فکر می کنم با آن ها می توانستم پلی بر اقیانوس اطلس بسازم" به خوبی مشخص است که حساسیت ویژۀ ری کراک بر این سه فاکتور (کیفیت، خدمات و بهداشت) او را به هدف ثروتمند شدن رساند و بسیار فراتر از آن نامش را در تاریخ مردان بزرگ ثبت نمود. 

ری کراک نظارت کلی و همه جانبه داشت بر اینکه کیفیت و طعم برگرهای مک دونالد در سرتاسر دنیا یکسان باشد. تبلیغات خودش را روی کودکان و خانواده ها متمرکز کرد. در امر رعایت بهداشت محیط و کارکنان بسیار سختگیر بود تا جایی که کارکنان مردش مجبور بودند موهای خود را به شکل سربازان بتراشند. 

تاریخچۀ لوگوی McDonald

تا اینجای مرور تاریخچۀ لوگوی McDonald، از روند پاگیری این برند معروف گفتیم. اکنون به بحث دربارۀ لوگوی معروف مک دونالد می پردازیم. مرور تاریخچۀ لوگوی McDonald هم به برادران مک دونالد باز می گردد.

 

طراحی لوگوی مک دونالد

 طرح و ایدۀ نخستی که ایشان برای ساختمان رستوران خود در سر داشتند و از معمارها خواستند که این طرح را عملی کنند؛ ساخت و نصب دو قوس طلایی در دو طرف ساختمان بود.

 این دو قوس طلایی در واقع نماد پیچیده ای نبود و به نحوی سعی داشت حرف M را تداعی سازد. بعدها با گسترش کسب و کار مک دونالد، ری کراک هم همین لوگو را برای برند خود برگزید. هرچند در یک زمان قصد تغییر لوگو را داشت و اما مشورت با یک کارشناس مصمم شد تا لوگوی اولیه را تغییر ندهد. 

قوس های طلایی (golden arches)

مرور تاریخچۀ لوگوی McDonald را با بحث از چگونگی این لوگو به پایان می رسانیم. در هرجای دنیا که رستوران مک دونالد تأسیس می شد، سقف شیب دار با قوس های طلایی در دو طرف ساختمان طراحی و نصب  می شد. تنها تغییری که اجازۀ آن توسط ری کراک داده شد، تعویض رنگ طلایی در بعضی شهرها به دلیل تضاد با محیط بود. 

به عنوان نمونه رنگ فیروزه ای در سدونا و آریزونا، و قوس های سیاه در مونتری و کالیفرنیا. بلند تر و ضخیم تر کردن قوس ها و سایه دار کردن شان هم نهایت تغییراتی بود که در لوگوی مک دونالد صورت پذیرفت. 

طبق تحقیقات رنگ های قرمز و طلایی این لوگو در جذب مخاطب کودک تأثیر بسزایی داشته است. همچنین دلقک معروف مک دونالد نزد کودکان از تصویر مسیح یا جورج بوش شناخته شده تر است. 

 

 

منبع:armcade.com

  • طراحی گرافیک بسته بندی

نظرات  (۱)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی